انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودروهای خارجی
انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودروهای خارجی

گمرک ایران در خصوص انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودروهای خارجی توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد : بنا بر اعلام گمرک شهید باهنر بندر عباس تشریفات گمرکی این خودروها قانونی بوده و به صورت قانونی به گمرک اظهار شده است . ناظر گمرکات استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت : تشریفات گمرکی این […]

گمرک ایران در خصوص انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودروهای خارجی توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد : بنا بر اعلام گمرک شهید باهنر بندر عباس تشریفات گمرکی این خودروها قانونی بوده و به صورت قانونی به گمرک اظهار شده است .

ناظر گمرکات استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت : تشریفات گمرکی این خودروها قانونی بوده و در چارچوب مقررات پس از اخذ مجوزهای قانونی به گمرک شهید باهنر بندر عباس اظهار شده است .

علیرضا دشتانی با بیان این مطلب افزود : خودروها بدوا به صورت قانونی به گمرک اظهار و تشریفات اولیه برخی از آنها انجام و یا در حال طی نمودن مابقی تشریفات بود .

وی ادامه داد :  بنابر اعلام گمرک شهید باهنر بندرعباس تشریفات اولیه واردات قطعی ۳۱۹ دستگاه خودروی سواری طی ۱۲ فقره اظهارنامه در گمرک مذکور در حال انجام بوده و تشریفات نهایی کالای اظهارنامه های مربوطه در گمرک مزبور تمام نشده بود .

به گفته ناظر گمرکات استان هرمزگان دلایل و مستنداتی مبنی بر توقیف خودروهای مذکور به گمرک واصل نشده است .

دشتانی گفت : به استناد مواد ۷، ۳۸ و ۱۰۵ قانون امورگمرکی امکان خروج کالا از آن گمرک امکان پذیر نبوده ؛ به دلیل اینکه تشریفات گمرکی این خودروها در مرحله پرداخت حقوق ورودی متعلقه بوده است .

ناظر گمرکات استان هرمزگان به نقل از مدیر کل گمرک شهید باهنر توضیح داد : کالای موضوع اظهارنامه های مورد نظر در حال انجام تشریفات گمرکی و در مرحله پرداخت حقوق ورودی متعلقه بوده و مجوزهای مربوط به ترخیص این خودروها نیز توسط سازمان های ذیربط اخذ گردیده است .

وی افزود : مجوز ورود این خودروها در سامانه جامع امور گمرکی بارگذاری شده و تخلف از مقررات از سوی هیچ مرجعی رسما به گمرک گزارش نگردیده است .
همچنین دلایل و مستندات مبنی بر توقیف خودروهای مذکور به گمرک واصل نشده است .