توضیح درباره حواشی برگزاری المپیاد جهانی زیست شناسی در تهران
توضیح درباره حواشی برگزاری المپیاد جهانی زیست شناسی در تهران

وزیر آموزش و پرورش، گفت: بیست و نهمین دوره المپیاد جهانی زیست شناسی یکی از ممتازترین المپیادهایی بود که دانش آموزان ما در آن افتخار آفریدند.  سید محمد بطحایی در حاشیه مراسم اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۸ در جمع خبرنگاران، افزود: همان طور که شاهد بودید برگ زرین دیگری بر افتخارات ایران اضافه شد. […]

وزیر آموزش و پرورش، گفت: بیست و نهمین دوره المپیاد جهانی زیست شناسی یکی از ممتازترین المپیادهایی بود که دانش آموزان ما در آن افتخار آفریدند.

 سید محمد بطحایی در حاشیه مراسم اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۸ در جمع خبرنگاران، افزود: همان طور که شاهد بودید برگ زرین دیگری بر افتخارات ایران اضافه شد. در حالیکه در شرایط ناجوانمردانه بین المللی کشورها علیه ایران هستند، ما میزبان بیش از ۷۰ کشور شدیم و نخبگان ۷۱ کشور جهان در این المپیاد شرکت کردند و بچه ها بعد از یک هفته مسابقه مدال های خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: جای تبریک دارد که توانستیم به نمایندگی از کشورمان این المپیاد را برگزار کنیم به نحوی که دست اندرکاران این المپیاد اعتراف می‌کردند در ۱۷ سال اخیر برگزاری این المپیاد نظیر بوده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: از نظر دیگر موفقیت فرزندان این سرزمین در مراسم اختتامیه که چهار مدال رنگین را به دست آوردند بسیار جای خوشحالی دارد. این المپیاد یکی از ممتازترین المپیادهایی بود که دانش آموزان در آن افتخار آفریدند.

بطحایی گفت: داریم تلاش می کنیم برای دوره های بعدی المپیاد مشکلات را کاهش بدهیم و بچه ها از نظر امکانات در حد آمادگی برای حضور در المپیاد باشند. این ۴ دانش آموزی که مدال گرفتند تسهیلانی برای ادامه تحصیل آنها فراهم می شود.

وی ادامه داد: برنامه ای که مرکز استعدادهای درخشان دارد تاسیس باشگاهی است که همه مدال آفرینان را جمع کند و از نظراتشان برای بهبود وصعیت بهره بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره موضوعی که چند روز گدشته در شبکه های اجتماعی پیرامون حجاب برخی شرکت کنندگان مطرح شد، گفت: شرکت کنندگانی که از خارج آمده بودند در افتتاحیه و اختتامیه با تذکرات در حد مطلوبی حجاب و قوانین ما را رعایت کردند، اما یکی دو اتفاق در حین مسابقه رخ داد که در حد چند لحظه کنار رفتن حجاب کسانی بود که از خارج آمده بوده بودند، اما واقعا قراردادهای حفظ حجاب را همه ۷۱ کشور رعایت کردند. من یک گلایه هم از شبکه های مجازی کنم که با بی انصافی به خاطر دو سه لحظه ای که دانش آموز ۱۷ ساله اروپایی حجابش را رعایت نکرده کل دستاوردهای یک حرکت عظیم نادیده گرفته می شود و نگاه نمی شود که این تعداد میهمان خارجی در این مدت به قوانین ما احترام گذاشتند.