طرح پژوهشی امکان سنجی تولید سوخت بیودیزل در ایران اجرایی شد
طرح پژوهشی امکان سنجی تولید سوخت بیودیزل در ایران اجرایی شد

با هدف امکان سنجی استفاده از بیو دیزل در خودروهای دیزلی و ارائه روشی مناسب برای استفاده از آن به صورت ترکیب با گازوییل، طرح پژوهشی امکان سنجی تولید سوخت بیودیزل در ایران اجرایی شد. به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به دلیل اهمیت روز افزون نقش انرژی در جهان از یک […]

با هدف امکان سنجی استفاده از بیو دیزل در خودروهای دیزلی و ارائه روشی مناسب برای استفاده از آن به صورت ترکیب با گازوییل، طرح پژوهشی امکان سنجی تولید سوخت بیودیزل در ایران اجرایی شد.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به دلیل اهمیت روز افزون نقش انرژی در جهان از یک طرف و تجدیدناپذیری سوخت های فسیلی و مسائل زیست محیطی ناشی از این دسته از سوخت ها از طرف دیگر، در سال های اخیر سرمایه گذاری و مطالعات چشمگیری به منظور تامین منابع مناسبی از سوخت های جایگزین در کشورهای مختلف جهان صورت گرفته است.

در همین راستا تحقیقاتی در دانشگاه تربیت مدرس انجام گرفت که در قالب این طرح پژوهشی، خودروهای دیزل سنگین، موتورهای ثابت و خودروهای غیرجاده ای شناسایی و برای گروه های خودرو، روش استفاده از بیودیزل ارائه شده است.

بررسی امکان سنجی تعداد خودروهای قابل استفاده از بیودیزل در کشور و میزان کاهش آلاینده ها با استفاده از بیودیزل، بررسی هزینه های مختلف استفاده از بیودیزل نسبت به گازوییل و طراحی و ساخت دستگاه بیو دیزل نیمه پیوسته از جمله دستاوردهای طرح پژوهشی در ایران است.