تیم مذاکره کننده تلاش می کند خطوط قرمز رهبرانقلاب را انجام دهد
تیم مذاکره کننده تلاش می کند خطوط قرمز رهبرانقلاب را انجام دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:تیم مذاکره کننده تلاش کرد کلیه خطوط ترسیم شده از طرف مقام معظم رهبری را انجام دهند و در نهایت اینکه فرمایشات ایشان دقیق و متین است. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز برگزار شد، پیرامون نوع برخورد کارکنان برخی سفارتخانه‌های خارجی در تهران […]

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:تیم مذاکره کننده تلاش کرد کلیه خطوط ترسیم شده از طرف مقام معظم رهبری را انجام دهند و در نهایت اینکه فرمایشات ایشان دقیق و متین است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز برگزار شد، پیرامون نوع برخورد کارکنان برخی سفارتخانه‌های خارجی در تهران برای دریافت روادید نسبت به ایرانی ها اظهار داشت: سفارتخانه های خارجی موظف هستند حقوق شهروندان ایرانی را رعایت و خدمات لازم را ارائه کنند، خبرهایی به دست ما رسیده و در حال بررسی هستیم ولی در حال حاضر از قضاوت در این مورد خودداری می کنم.

وی افزود: در گذشته هم اقدامات در این مورد خوبی انجام شده، لذا امیدوارم شرایط برای این مساله بهتر شود.

قاسمی پیرامون بیانات اخیر رهبر انقلاب در خصوص برجام تصریح کرد: من سعی می کنم در اظهارات و بیانات مقام معظم رهبری ورود نکنم ولی اینکه منظور ایشان در رابطه با خطوط قرمز چه بوده، بهتر است بیشتر دقت شود.

وی افزود: اما آنچه مشخص است تیم مذاکره کننده تلاش کرد کلیه خطوط ترسیم شده از طرف ایشان را انجام دهند و در نهایت اینکه فرمایشات ایشان دقیق و متین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پیرامون ممانعت عراق از ورود بالگردهای ایرانی برای اطفای حریق تالاب حور العظیم فزود: تماس هایی بین وزارت امور خارجه ایران و عراق انجام شده و بهتر است نظر آقای کلانتری را به‌لحاظ فنی بپرسید تا موضوع روشن شود.

وی در خصوص برخی رفتارهای آمریکا علیه ایران بیان کرد: اقداماتی قدیمی و روش هایی خصمانه که علیه ایران به‌کار می برند راه به جایی نخواهد برد و با مقاومت مردم و راهکارهایی که وجود دارد اقدامات آنها در جنگ روانی هم شکست خواهد خورد.