ضرورت حضور پرقدرت تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
ضرورت حضور پرقدرت تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم ملی فوتبال باید حضور پرقدرت و آبرومندانه‌ای در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشته باشد. به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در دیدار با مهدی تاج و عباس چمنیان ضمن تبریک موفقیت اخیر تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: دستاوردهای فوتبال در یک سال و نیم […]

سلطانی فر

وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم ملی فوتبال باید حضور پرقدرت و آبرومندانه‌ای در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشته باشد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در دیدار با مهدی تاج و عباس چمنیان ضمن تبریک موفقیت اخیر تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: دستاوردهای فوتبال در یک سال و نیم گذشته ما را به آینده فوتبال امیدوار می‌کند. باورم بر این است که هزاران نوجوان مستعد با ظرفیت‌های بالا در سراسر کشور داریم و با توجه ویژه به هیئت‌های ورزشی استان ها و شهرستان ها این استعدادها ظهور و بروز پیدا می کنند و دست مربیان ما در رده های پایه در سال های بعد بازتر از این خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: وقتی در کرج دختربچه ۱۴ ساله را دیدم که رکورددار روپایی زدن بود بسیار احساساتی شدم و به خود گفتم هر کاری که برای حضور بانوان در عرصه های بین المللی می کنیم غیر از اینکه وظیفه ماست حتما ثواب ویژه هم دارد و اکنون که تیم بسکتبال دختران ما هم برای اولین بار به مسابقات آسیایی رفته جای بسی خوشحال دارد.

سلطانی‌فر ضمن اشاره به اینکه وجود این همه استعداد در کشور وظیفه ما را نیز سنگین تر می کند؛ گفت: باید برای تمام جوانان و نوجوانان این مرز و بوم فرصت دیده شدن فراهم کنیم. با برنامه ریزی، هدایت و نظارت ویژه می توانیم از این هم بهتر نتیجه بگیریم هرچند همین حضور تیم ملی فوتبال نوجوانان در جمع هشت تیم برتر دنیا خود یک نتیجه تاریخی بود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید به کار ویژه روی رده های پایه گفت: باید باشگاه های ما همه در رده پایه فعال باشند و پشتوانه ایجاد کنند. درست است که ما چندین سال است که در فوتبال آسیا با وجود کشورهای پرجمعیتی مثل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در رتبه اول جدول رده بندی فیفا هستیم اما استعداد و ظرفیت‌مان بسیار بالاتر از این است. بزرگترین دربی آسیا را داریم که نشان دهنده شور و علاقه مردم است که حتی می توانند ورزشگاه یکصد و هفتاد هزار نفری ماراکانا را هم پر کنند.

سلطانی‌فر ادامه داد: بعضی از بازیکنان قبلی تیم های ملی نوجوانان اکنون در تیم های دسته دوم و سوم باشگاهی بازی می کنند و این وظیفه سنگین ماست که از همین رده بر آنان نظارت و هدایت داشته باشیم تا پشتوانه آینده فوتبال باشند. فکر می کنم با این روند در آینده، فوتبال ما فراتر از آسیا خواهد رفت و بارقه های امیدی وجود دارد تا با فراهم کردن زمینه های بیشتر برای جوانان با قدرت مضاعف به سوی آینده حرکت کنیم.

وی سپس حضور پرقدرت و آبرومندانه تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را خواستار شد و گفت: برای بازی های آسیایی جاکارتا هم از مدت ها قبل مهیا شده ایم و اکنون جلسات این بازی ها را هفته ای یک بار و فشرده تر برگزار می کنیم تا با حضور روسای فدراسیون ها و بررسی نقاط ضعف و قوت به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنیم. امیدواریم با هدایت و نظارت موثر در تمام رشته ها ابتدا به توسعه ورزش همگانی و بعد به افتخار آفرینی بیشتر در ورزش قهرمانی که باعث وحدت و غرور ملی می شود برسیم.

در این دیدار مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تشکر از حمایت‌های سلطانی‌فر گفت: ۱۴۲ روز اردوی متفاوت و موثر برای تیم فوتبال نوجوانان داشتیم و بعد از نایب قهرمانی در آسیا این تیم را رها نکردیم تا نتیجه را گرفتیم.

همچنین عباس چمنیان سرمربی تیم نوجوانان ضمن اشاره به نگاه عمیق سلطانی فر به ورزش گفت: نگاه ویژه و توجه توام با احترام وزیر ، فرصتی طلایی و ارزشمند برای استمرار موفقیت های ورزشی است.

وی ادامه داد: تنها تیمی در آسیا بودیم که به جمع ۸ تیم پایانی جام جهانی رسیدیم و اگر این تیم درست هدایت و برای آن برنامه ریزی خوبی شود آینده درخشان تری خواهد داشت.