بررسی ثبت قرارداد اکران دو فیلم حاشیه دار در شورای صنفی نمایش
بررسی ثبت قرارداد اکران دو فیلم حاشیه دار در شورای صنفی نمایش

ثبت قرارداد اکران دو فیلم «عصبانی نیستم» و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به احتمال فراوان هفته آینده در شورای صنفی نمایش بررسی می‌شود. شورای صنفی نمایش پس از تعطیلی رسمی روز ششم آذرماه؛ سه‌شنبه هفتم آذر تشکیل جلسه داد و رضا درمیشیان و محسن امیریوسفی سازندگان دو فیلم «عصبانی نیستم» و «آشغال‌های دوست‌ داشتنی» هم برای پیگیری ثبت قرارداد […]

ثبت قرارداد اکران دو فیلم «عصبانی نیستم» و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به احتمال فراوان هفته آینده در شورای صنفی نمایش بررسی می‌شود.

شورای صنفی نمایش پس از تعطیلی رسمی روز ششم آذرماه؛ سه‌شنبه هفتم آذر تشکیل جلسه داد و رضا درمیشیان و محسن امیریوسفی سازندگان دو فیلم «عصبانی نیستم» و «آشغال‌های دوست‌ داشتنی» هم برای پیگیری ثبت قرارداد فیلم‌هایشان در جلسه‌ی امروز ۷ آذر ماه حضور داشتند و صحبت‌های انجام شده به اینجا رسید که احتمالا هفته آینده باید بررسی‌های قطعی برای اکران این دو فیلم انجام شود.

 با وجود اینکه علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم «عصبانی نیستم» در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که قرارداد این فیلم در همین هفته یا هفته آینده ثبت می‌شود، صحبت‌های غیررسمی در حاشیه جلسه اخیر شورای صنفی نمایش براین نکته تاکید دارد که شورا مشکلی با اکران دو فیلم «عصبانی نیستم» و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» ندارد و با تکمیل پروسه به ثبت قرارداد اقدام می‌کند، اما آنچه در این روند بحث‌هایی را ایجاد کرده به پروانه‌های نمایشی یا همان حواله‌هایی مربوط می‌شود که در سازمان سینمایی و برای ارائه به سالن‌های سینمایی باید صادر شود.

با این حال با توجه به پیگیری سازندگان این دو فیلم و حضورشان در جلسه شورا و نیز صحبت‌های سرتیپی مبنی بر احتمال ثبت قرارداد در این هفته یا هفته آینده باید تا دوشنبه دیگر (۱۳ آذرماه) منتظر ماند تا تکلیف اکران این دو اثر پس از چند سال و در فاصله‌ای کوتاه تا جشنواره فیلم فجر مشخص شود.

این در حالی است که این دو فیلم «عصبانی نیستم» و «آشغالهای دوست داشتنی» شهریور ماه سال ۹۶ جدیدترین پروانه نمایش‌هایشان صادر شد.

همچنین غلامرضا فرجی ـ سخنگوی شورا ـ  درباره مصوبات جلسه هفتم آذرماه به ایسنا گفت: فیلم سینمایی «وقتی برگشتیم» ساخته وحید موساییان از چهارشنبه ۸ آذر به جای فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به کارگردانی تهمینه میلانی در سرگروه سینمایی «کوروش» اکران می‌شود.

به گفته وی؛ فیلم سینمایی «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی هم از چهارشنبه ۸ آذر ماه در گروه آزاد به نمایش در می‎‌آید.

سخنگوی شورای صنفی نمایش خاطرنشان کرد: با عنایت به بعضی از اظهار نظرها در خصوص تصمیمات شورای صنفی نمایش یادآوری می‌شود که تصمیمات شورا به اتفاق آرا است.