جاذبه‌های طبیعی پایتخت را چقدر می‌شناسیم؟/ تهران آبشار هم دارد
جاذبه‌های طبیعی پایتخت را چقدر می‌شناسیم؟/ تهران آبشار هم دارد

گردشگری آن برای کسانی که اهل طبیعت هستند جاذبه‌ای شگفت به شمار می‌آید.  شهر تهران در اطراف خود آبشارهایی دارد که در کنار دشت های بزرگ و وسیع جلوه ای دیگر از خود را به نمایش می‌گذارد. کافی است در ایام نوروز درست در زمانی که تهران خلوت تر از همیشه است وقت گذاشته و […]

گردشگری آن برای کسانی که اهل طبیعت هستند جاذبه‌ای شگفت به شمار می‌آید.

 شهر تهران در اطراف خود آبشارهایی دارد که در کنار دشت های بزرگ و وسیع جلوه ای دیگر از خود را به نمایش می‌گذارد. کافی است در ایام نوروز درست در زمانی که تهران خلوت تر از همیشه است وقت گذاشته و سری به این جاذبه های کمتر شناخته شده زد. برای رفتن به این مناظر طبیعی لازم نیست حتما زمان زیادی صرف کرد گاهی از صبح تا شب و گاهی یک نیم روز برای دیدن آن‌ها کافی است مگر کسانی که بخواهند در این اماکن زمان بیشتری را صرف کنند این جاذبه ها برای کمپ زدن نیز با رعایت شرایط آن بسیار مناسب خواهد بود.

آبشار کمرد

یکی از این جاذبه‌ها آبشار کمرد است این آبشار زیبا در کیلومتر ۱۷ جاده دماوند در نقطه‌ای به نام منوچهر آباد و به فاصله بسیار نزدیکی در حدود ۱۵ دقیقه با وسیله نقلیه دهکده ای کوچک به همین نام در جناج شرق قله ای بیش از دو هزار متر آراکوه واقع شده است این آبشار فصلی که بیشتر در ماه‌های فروردین و اردیبهشت که به صورت پراکنده از فراز یک صخره بزرگ ۵۰ متری و در میان باغ‌های بزرگ ریزش آب دارد نقطه‌ای مناسب برای استفاده علاقه مندان به شمار می رود.

شکر آب باغستانی است ییلاقی و با صفا در غرب دره آهار که به فاصله یک ساعت پیاده روی از آن قرار دارد مسیر حرکت در راهی بسیار مناسب و با شیب کم به این ییلاق زیبا می‌رسد. امامزاده طاهر در مرکز شکرآب واقع شده و دارای چند قنات و جشمه آب از جمله چشمه برفی شکرآب است.

ده تنگه

 ده تنگه منطقه‌ای غیر مسکونی و قدیمی است که در شمال ده آهار واقع شده است و دارای مسیری بسیار مناسب است که با حددو دو ساعت پیاده‌روی می‌توان به آن رسید. تمامی مسیر از آهار تا ده تنگه را باغ ها و درختان زیبای چنار و گردو و سایر درختان افرا گرفته است.

شهرستانک

شاید برخی از افراد شهرستانک را با کاخ شاهی آن بشناسند این کاخ هم خودش یک جاذبه تاریخی برای آن ایجاد کرده است این منطقه در کلیومتر شصت جاده کرج چالوس در نقطه ای به نام دوآب راه شوسه آبادی بزرگ شهرستانک از جاده آسفالته مجزا با طی ۱۴ کیلومتر به این ییلاق بزرگ باشکوه تاریخی می رسید. شهرستانک دارای چشمه بزرگ گلکیله و قصر ناصری است و چشمه سارهای فراوان و آب و هوای سرد و کوهستانی آن زبانزد خاص و عام است.

افجه گرچال

دهستان بزرگ افجه یکی از نقاط زیبای لواسانات است و دشت معروف به گرچال با هویج در نزدیکی این روستا و جنوب قله ریزان به واسطه داشتن ارتفاع مناسب و وجود چند چشمه و آبشاری زیبا موسوم به سوستون در کناره غربی آن به عنوان نقطه ای آرامبخش و زیبا با صرف یک ساعت و نیم پیاده روی برای علاقه مندان به طبیعت قابل دسترسی است.

آبشار سنگون

ده سنگان واقع در منتهی الیه جاده کن سولقان یک آبادی کوهستانی زیبا است که امامزاده و آبشاری فصلی دارد اوج شکوه آبشارهای آن فروردین و اردیبهشت ماه است. این آبشار در زمستان نیز بسیار زیباست اما مسیر آن بهمن گیر است مدت زمان راه پیمایی و تفریح و تفرج از امامزده عبدالله است که خود آن نیز مکانی مناسب برای استفاده از طبیعت است تا آبشار نیز یک تا یک ساعت و نیم زمان لازم دارد.