جامعه بین‌المللی نشان داده که از سیاست های آمریکا حمایت نمی‌کند
جامعه بین‌المللی نشان داده که از سیاست های آمریکا حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه بابیان اینکه درباره سیاست‌های آمریکا درباره برجام با لاوروف گفتگو داریم، گفت:جامعه بین‌المللی نشان داده که از سیاست‌های آمریکا حمایت نمی‌کند و آن را مخرب می‌داند.  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار با همتای روسی خود به روسیه سفر کرده است، در بدو ورود به مسکو در خصوص […]

وزیر امور خارجه بابیان اینکه درباره سیاست‌های آمریکا درباره برجام با لاوروف گفتگو داریم، گفت:جامعه بین‌المللی نشان داده که از سیاست‌های آمریکا حمایت نمی‌کند و آن را مخرب می‌داند.

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار با همتای روسی خود به روسیه سفر کرده است، در بدو ورود به مسکو در خصوص محورهای دیدارش با لاوروف اظهار کرد: از زمان تصدی گری خود در وزارت امور خارجه امروز بیست و یکمین باری است که به مسکو آمده ام، روابط ما با روسیه راهبردی است و همسایه مهم ما محسوب می شود و از یکی از اعضای مهم گروه ۱+۵ است که در برجام هم نقش بسیار مهمی را داشت و در دو سال اخیر هم در شورای  امنیت، در اجرای برجام و همچنین در حمایت از جمهوری اسلامی ایران نقس بسزایی را داشته است.

وی گفت: امروز هم برای مشورت قبل از اجلاس با وزاری خارجه سه عضو اروپایی و خانم موگرینی و همچنین در خصوص سیاست های مخرب آمریکا در قبال برجام با آقای لاوروف گفتگو داریم. جامعه بین المللی به روشنی نشان داده که از سیاست های آمریکا حمایت نمی کند و آن را مخرب می داند. جمعه هفته گذشته شورای امنیت جلسه بسیار بی موردی را که ما اصل آن جلسه را اشتباه و خطرناک برای شورای امنیت می دانیم، برگزار کرد و علی رغم فشارهای آمریکا مشخص شد که ایالت متحده در آن نشست منزوی بود و تقریبا همه اعضای شرکت کننده ر آن جلسه بر ادامه روند اجرای برجام تاکید کردند.

ظریف ادامه داد: این اظهارات نشان از وجود یک اجماع جهانی دارد که باید تبدیل به یک اقدام شود، اما از یک طرف باید آمریکا این اجماع جهانی را متوجه بشود و سیاست های خود را اصلاح کند و از طرفی هم جامعه جهانی اگر تمایل دارد که برجام ادامه داشته باشد، باید در برابر هر اقدام خلاف برجام که از سوی آمریکا رخ می دهد ایستادگی کند و این موضوعی است که ما آن را در گفتگوهای خود پیگیری خواهیم کرد و منتظر اقدامات بعدی کشورها خواهیم بود. البته ایران انتخاب های گوناگونی دارد که قطعا در همه این انتخاب ها منافع مردم عزیزمان لحاظ می شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روز جمعه و موعد مقرر امضای ترامپ در خصوص ماندن و یا خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: یکی از سیاست های آقای ترامپ این است که غیرقابل پیش بینی است، البته وی در حدی این سیاست را پیش برده است که دیگر برای هیچ کس حتی شرکایش هم قابل اعتماد هم نیست. من بعید می دانم که حتی خود آقای ترامپ هم اطلاع داشته باشد که تصمیمش چیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع شما در قبال حمایت کنگره آمریکا از ناآرامی های اخیر ایران چیست، اظهارکرد: مردم ما نشان دادند که بر حقوق خودشان مصر هستند و دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران هم بر رعایت حقوق مردم تاکید دارد و این در حالی است که متحدان منطقه ای آمریکا این حقوق را برای مردم خود قائل نیستند و دولت و کنگره آمریکا هم در این خصوص هیچ نگرانی ندارند.

ظریف در پایان خاطرنشان کرد: لذا حنای این اظهارات دیگر برای هیچ کس رنگی ندارد به خصوص برای مردم ایران. ما بیش از همه بر روی مردم خود حساب می کنیم و امنیت و آرامش خود را از مردم داریم. در خصوص روسیه هم بار دیگر تاکید میکنم که با ان کشور همکاری های راهبردی سیاسی، اقتصادی داریم و امیدواریم این همکاری ها ادامه داشته باشد.