«جنگ تجاری» بین چین و آمریکا به حالت تعلیق درآمد
«جنگ تجاری» بین چین و آمریکا به حالت تعلیق درآمد

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: با چین توافق کردیم تعرفه‌ کالاهای وارداتی از یکدیگر را متقابلاً متوقف کرده و «جنگ تجاری» را به حالت تعلیق درآوریم. چین و آمریکا دیروز و با پایان این دور از رایزنی های نمایندگان دو کشور اعلام کردند بطور متقابل تعرفه‌ کالاهای وارداتی از یکدیگر را متوقف کرده و […]

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: با چین توافق کردیم تعرفه‌ کالاهای وارداتی از یکدیگر را متقابلاً متوقف کرده و «جنگ تجاری» را به حالت تعلیق درآوریم.

چین و آمریکا دیروز و با پایان این دور از رایزنی های نمایندگان دو کشور اعلام کردند بطور متقابل تعرفه‌ کالاهای وارداتی از یکدیگر را متوقف کرده و بر این اساس «جنگ تجاری» را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در این باره اعلام کرد: ما جنگ تجاری را تعلیق کردیم. هم اکنون توافق کردیم در حالیکه در تلاش برای به اجرادرآوردن چارچوبی هستیم، تعرفه ها بر کالاهای تجاری یکدیگر را متوقف کنیم.

این تصمیم در پی سفر هیأتی از مذاکره‌کنندگان چینی به رهبری لیو هی معاون ‌اول نخست‌وزیر چین به آمریکا و در جریان مذاکرات با هیأت آمریکایی صورت گرفت.

وزیر خزانه داری آمریکا در این باره گفت: چین تعرفه‌ها را برای بسیاری از کالاها کاهش داده است.

لیو هی نیز این توافق را «برد-برد» توصیف کرده است.

پیشتر گفته شده بود دولت چین با خرید بیشتر کالا و خدمات از آمریکا موافقت کرده است تا به این طریق مبادلات تجاری دو کشور متوازن شده؛ نگرانی ها از «جنگ تجاری» کاهش یابد.

دولت آمریکا می‌گوید این اقدام به طور قابل توجهی کسری مبادلات تجاری با چین (۳۳۵ میلیارد دلار در سال) را جبران می‌کند.

آمریکا البته هنوز نگفته با اقدام جدید تا چه حد از این کسری جبران خواهد شد.