هرگونه خسارت وارده بر عهده دولت انگلیس خواهد بود
هرگونه خسارت وارده بر عهده دولت انگلیس خواهد بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئولان امنیتی سفارت ایران در لندن بروز حادثه را پیش بینی کرده بودند ولی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده بود ما امنیت را حفظ می‌کنیم و نگران نباشید. به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی در خصوص حمله به سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در لندن، اظهار داشت: مسئولیت تعرض […]

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئولان امنیتی سفارت ایران در لندن بروز حادثه را پیش بینی کرده بودند ولی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده بود ما امنیت را حفظ می‌کنیم و نگران نباشید.

به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی در خصوص حمله به سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در لندن، اظهار داشت: مسئولیت تعرض امنیتی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، قطعا بر عهده دولت انگلیس است.

وی بیان کرد: با وجود تذکرهای متعدد چند ماه گذشته مسئولان سفارتخانه ایران در لندن به مقامات وزارت خارجه انگلیس، مبنی بر اینکه ضرورت دارد که در مقابل سفارت ایران پلیس مستقر باشد، ولی مقامات انگلیسی اعلام کرده بودند که ما امنیت را حفظ می کنیم و نگران نباشید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقامات ایرانی این هشدار را داده و درخواست خود را مطرح کرده بودند ولی انگلیسی‌ها اعلام کرده بودند نیازی نیست، افزود: مسئولان امنیتی سفارتخانه ایران در لندن پیش بینی کرده بودند که ممکن است چنین اتفاقی رخ بدهد.

بروجردی ادامه داد: این جمله در کنار این حرکت ضد انقلابی که منجر به اهانت به پرچم جمهوری اسلامی ایران شد، خروجی‌اش را می‌توان به نوعی موافقت دولت انگلیس با کار این افراد دانست.

وزارت خارجه انگلیس عذرخواهی کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: انگلیسی‌ها از طریق تماس تلفنی معاون وزیر امور خارجه با همتای ایرانی خود و همچنین تماس با سفیر جمهوری اسلامی ایران مراتب عذرخواهی خود را اعلام کردند.

وی گفت: هرگونه خسارت وارده بر عهده دولت انگلیس خواهد بود؛ ولی این اقدام، به عنوان یک صفحه‌ای سیاه در عملکرد دولت انگلیس نسبت به ملت ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران در لندن به ثبت رسید.