حجم و ارزش معاملات بورس کاهش یافت
حجم و ارزش معاملات بورس کاهش یافت

در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات بورس ۲۳۰۳ میلیون سهم و ارزش آن ۴۲۷۹ میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۴۲ و ۴۶ درصد کاهش داشته است.  ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در پایان معاملات هفته […]

در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات بورس ۲۳۰۳ میلیون سهم و ارزش آن ۴۲۷۹ میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۴۲ و ۴۶ درصد کاهش داشته است.

 ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در پایان معاملات هفته گذشته به عدد ۳۶۹۲ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال رسید که ۲ درصد کاهش داشته است.

همچنین صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۱۵٫۸ درصد بیشترین ارزش و صنعت بانکها و موسسات اعتباری با ۲۸٫۶ درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که در ۳۰ روز گذشته صنعت «محصولات چوبی» با بازدهی ۸٫۴ درصد، در درصد صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت «استخراج زغال سنگ» با افت با ۱۹٫۲ درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز با افت ۲٫۸ واحدی، در پایان هفته گذشته به عدد ۹۳۶۱۲ واحد رسید که ۱۱۸۴ واحد کاهش داشته است و شاخص کل هم‌وزننیز با ۳٫۸ درصد کاهش عدد ۱۶۶۱۰ واحد را تجربه کرد .

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس آلمان (DAX) با رشد ۳٫۱ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس استانبول (BIST 100) با افت ۲٫۵ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.