حساب های کاربری روسی توسط فیس بوک مسدود شد
حساب های کاربری روسی توسط فیس بوک مسدود شد

فیس بوک اعلام کرده بسیاری از حساب‌های کاربری مرتبط با دولت روسیه را که در اقدام های مداخله جویانه این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی نقش داشته‌اند، مسدود کرده است. به نقل از وب سایت politico، طبق گفته‌های فیس بوک، این شرکت بیش از ۱۳۸ حساب کاربری فیس بوکی […]

فیس بوک اعلام کرده بسیاری از حساب‌های کاربری مرتبط با دولت روسیه را که در اقدام های مداخله جویانه این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی نقش داشته‌اند، مسدود کرده است.

به نقل از وب سایت politico، طبق گفته‌های فیس بوک، این شرکت بیش از ۱۳۸ حساب کاربری فیس بوکی و ۶۵ صفحه اینستاگرامی مرتبط با این موضوع را مسدود کرده است.

الکس استاموس ، مدیر ارشد امنیت فیس بوکدر این باره در وبلاگ خود نوشت: شناسایی فعالیت‌های این حساب‌های کاربری در فیس بوک و اینستاگرام ماه‌ها به طول انجامید تا به نتیجه برسد و ما مطمئن شدیم که به نوعی با نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و یا سیاسی روسیه در ارتباط هستند.

بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که دونالد ترامپ در آن پیروز شد، جنجال بسیاری مبنی بر تقلب در رای‌گیری، تبلیغات منفی گسترده و تلاش دولت‌هایی همچون روسیه برای تغییر نتیجه انتخابات مطرح شد که به موجب آن، غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی بزرگی همچون گوگل، توییتر و فیس بوک مجبور شدند سیاست‌گذاری‌های خود را در موارد مشابه تغییر و تحول دهند.

این شرکت‌های بزرگ آمریکایی همچنین در دادگاه‌های متعددی که آن‌ها را به همکاری با دولت روسیه متهم می‌کرد، وعده دادند که به مقابله بیشتری با تلاش‌های حزبی‌گرایانه و سیاسی سایر کشورها بخصوص روسیه خواهند پرداخت