کشور بیش از هر زمان دیگری برای حل چالش‌ها به گفت و گو نیاز دارد
کشور بیش از هر زمان دیگری برای حل چالش‌ها به گفت و گو نیاز دارد

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد که کشور بیش از هر زمان دیگری برای حل چالش‌ها به گفت و گو نیاز دارد.  اسحاق جهانگیری در دوسالانه اقتصاد کشاورزی کشور که در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امیداریم این کنفرانس که در استانی مهم و راهبردی برگزار می شود، برای کشور دستاوردهای خوبی داشته […]

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد که کشور بیش از هر زمان دیگری برای حل چالش‌ها به گفت و گو نیاز دارد.

 اسحاق جهانگیری در دوسالانه اقتصاد کشاورزی کشور که در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امیداریم این کنفرانس که در استانی مهم و راهبردی برگزار می شود، برای کشور دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی افزود: سه نهاد که امروز در این جمع حضور دارند یکی نمادی از تسریع در پیشرفت کشور یعنی دانشگاه به عنوان مغز متفکر و مسئول اصلی توسعه علم و تربیت نیروی انسانی است. در طرح‌های توسعه کشور باید به دانشگاه توجه شود.

وی ادامه داد: نهادهای مدنی بدون تردید پای ثابت هر اقدام برای توسعه هستند و دولت و دستگاه های اجرایی.

جهانگیری افزود:گاهی ممکن است در نقش دولت برای توسعه زیاده‌روی شود به دلیل نقش پررنگ دولت این تصور ایجاد شود که دولت همه کاره است، اما واقعیت این است که دولت، نهادهای تخصصی و دانشگاه ‌ها به همراه یکدیگر باید یه چالش‌هاس پیش رو بپردازند.

این مسئول با بیان اینکه در این راستا گفت‌وگو مهمترین راه پرداختن به این مسائل است، افزود: مهمترین پیام این کنفرانس هم این باید باشد که برای اقتصاد کشاورزی گفت‌و گو می‌شود و امیدواریم نتیجه آن در قالب یک تفاهم به اطلاع جامعه برسد.

جهانگیری تصریح کرد: به اعتقاد من کشور امروز بیش از هر زمان دیگری برای حل چالش‌ها به گفت و گو نیاز دارد، باید با گفت و گو افق‌های تازه‌ای در مسائل آنی و روزمره و آتی و بلند مدت بازکنیم.

وی افزود: به همین دلیل تشکیل جلسات هم اندیشی علمی و تخصصی مانند امروز از جمله ضرورت‌های حیاتی کشور است.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه امروز باید با همفکری به راه‌حل‌های نو در حل مشکلات برسیم گفت: این بایدها، بایدهایی دلسوزانه از طرف کسی است که در جریان مسائل کشور است و می‌داند چه چالش‌های بزرگی پیش روی کشور است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز مسائل کشور دیگر تک‌بعدی نیست، برخی از مسائل به دلیل طولانی شدن پیچیده و چندوجهی شده است.

جهانگیری اضافه کرد: مثلا اینگونه نیست که به مسأله آب فکر کنیم که این مسأله فقط یه یک بخش تعلق دارد.

وی افزود: در این وضعیت وقتی به مسائل اصلی نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که برجسته‌ترین مسائل کشور سیاسی است.

جهانگیری با بیان اینکه برای حل مشکلات باید به فهمی درست از مسائل و تفاهمی مشترک برای حل آن برسیم ادامه داد: در این مسیر حتما ابعاد سیاسی بیش از بقیه خود را نشان خواهد داد.