تاکید ژاپن بر حمایت از توافق هسته ای ایران
تاکید ژاپن بر حمایت از توافق هسته ای ایران

وزیر خارجه ژاپن ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران، این مساله را تایید کرده است که تهران این توافقنامه را نقض نکرده است. به نقل از اسپوتنیک، تارو کونو وزیر خارجه ژاپن روز جمعه در سخنانی در یک کنفرانس خبری در سازمان ملل تاکید کرد: توکیو از توافق هسته‌ای ایران حمایت می کند و این مساله […]

وزیر خارجه ژاپن ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران، این مساله را تایید کرده است که تهران این توافقنامه را نقض نکرده است.

به نقل از اسپوتنیک، تارو کونو وزیر خارجه ژاپن روز جمعه در سخنانی در یک کنفرانس خبری در سازمان ملل تاکید کرد: توکیو از توافق هسته‌ای ایران حمایت می کند و این مساله را تایید می نماید که تهران این توافق را نقض نکرده است.

ایران و قدرت های جهانی شامل آمریکا، فرانسه، روسیه ، بریتانیا چین و آلمان در جولای ۲۰۱۵ میلادی به توافق هسته‌ای دست یافتند که از ژانویه ۲۰۱۶ رسما اجرایی شده است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز تاکید کرد: توافق هسته‌ای یک پیروزی نادر دیپلماسی در برابر تقابل و رویارویی بوده است. لطمه زدن به این توافق اشتباه خواهد بود. قابلیت های نظامی ایران تنها دفاعی است و تنها در برابر دشمنان شرور از جمله رژیم صدام و تروریست های وابسته به آن و گروه تروریستی داعش استفاده شده است.

وزیر دفاع ژاپن در ادامه افزود: توکیو و تهران یک روابط بسیار خوب را به اشتراک گذاشته اند و وضعیت روابط دوجانبه ایران و ژاپن، مانعی برای اقدامات ژاپن علیه کره شمالی نخواهد بود.