حمایت شهرداری از کسب و کار مجازی و ایجاد بسترهای لازم
حمایت شهرداری از کسب و کار مجازی و ایجاد بسترهای لازم

شهردار تهران از حمایت شهرداری از کسب و کار مجازی و ایجاد بسترهای لازم به ویژه در مناطق کمتر برخوردار خبر داد. افشانی شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه هایی که در شورا هنگام ارائه برنامه های پیشنهادی ام برای تصدی مسئولیت شهرداری تهران ارائه دادم بحث شهر هوشمند بود. هوشمندی شهر […]

شهردار تهران از حمایت شهرداری از کسب و کار مجازی و ایجاد بسترهای لازم به ویژه در مناطق کمتر برخوردار خبر داد.

افشانی شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه هایی که در شورا هنگام ارائه برنامه های پیشنهادی ام برای تصدی مسئولیت شهرداری تهران ارائه دادم بحث شهر هوشمند بود. هوشمندی شهر یکی از ابزارهای دانش روز و تکنولوژی برای مدیریت شهر است.

وی گفت: با توجه به تجربه موفق معاونت فناوری ریاست جمهوری برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان و تولید محصول و تجاری سازی، جلسه ای با آقای ستاری داشتیم و قرار شد در شهر تهران و با تاکید بر مناطق کمتربرخوردار، امکانات در اختیار نیروهای جوان و خوش فکر قرار گیرد.

شهردار تهران افزود: این امکانات بیشتر سخت افزاری است مانند مستحکم کردن ساختمان های قدیمی ودر اختیار قرار دادن آن و هدف ما این است که هم اشتغال ایجاد کنیم و هم تحرک و حیات به مناطق مختلف و به ویژه کمتر برخوردار برود.

افشانی با اشاره به بازدید از پارک فناوری پردیس، زیست فناوری پزشکی، کارخانه نوآوری و دانشگاه شریف گفت: این بازدید ها با هدف بررسی وضعیت استارت آپ ها و حمایت هایی که به آنها ارائه شده صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های استارت آپی افزود: سرمایه اصلی کشور جوان ها هستند و ما با ایجاد چنین فضاهایی آنها را در کشور ماندگار می کنیم و به این شکل مانع از مهاجرت آنها می شویم.

افشانی موضوع دوم را افزایش صادرات عنوان کرد و گفت: تولید تکنولوژی می تواند به صادرات بیانجامد.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از اکتشافات و خلاقیت ها عملیاتی نمی شود، گفت: یک اختراع باید تجاری سازی شود تا وارد بازار شود. این پروسه زمان مشخصی دارد.

وی در خاتمه گفت: این پروسه طولانی است اما ما از همه اختراعات به ویژه در حوزه شهری حمایت می کنیم و این اطمینان را به تولیدکنندگان می دهیم که در کنار آنها هستیم.