حمید رضا نقاشیان دررکاب امام (ره)
حمید رضا نقاشیان دررکاب امام (ره)

 مصاحبه جوان در اصفهان با یار غار امام(ره) حمید رضا نقاشیان  “”حاج حمیدرضا نقاشیان” از مبارزینی است که در سال های شکل گیری نظام مقدس اسلامی به دلیل حضور درمرکز ثقل رهبری و تصمیم گیری واداره ی انقلاب یعنی بیت حضرت امام رحمه الله علیه و ایفای نقش در اداره جلسات و تامین امنیت بیت […]

 مصاحبه جوان در اصفهان با یار غار امام(ره) حمید رضا نقاشیان 

“”حاج حمیدرضا نقاشیان” از مبارزینی است که در سال های شکل گیری نظام مقدس اسلامی به دلیل حضور درمرکز ثقل رهبری و تصمیم گیری واداره ی انقلاب یعنی بیت حضرت امام رحمه الله علیه و ایفای نقش در اداره جلسات و تامین امنیت بیت و جان شریف امام راحل، از نزدیک با بسیاری از اتفاقات سیاسی و تصمیمات نظام ساز در کشور آشناست.

ایشان ابتدا از سوی حضرت امام مامور جمع آوری گروه فرقان که دست به محاربه با نظام و ترور بنیانگزاران انقلاب زده بودند ، گردیده و سپس با حضور در سازمان رزم و جبهه ها نقشی جدی در تهیه وتدارک ملزومات جبهه ها و پشتیبانی و فرماندهی بخش مهمی از لجستیک  دفاع مقدس رابعهده داشته است.

ایشان این روزها دستی در کار فرهنگ و رسانه دارند و در سمت رئیس هیئت مدیره موسسه سخن‌گستر روزنامه‌های ایران‌نیوز و صبح اقتصاد را منتشر می‌کنند. ، این گفت‏وگو برداشتی کوتاه از زندگی پرماجرا و مملو از تلاطم ایشان است که به پاسخ گوئی به سئوالات ما در خصوص مقطع وقوع و تداوم انقلاب اسلامی پرداخته است:

جوان  : قبل از شروع مصاحبه اجازه بدین از وقتی که به این مصاحبه تخصیص میدین تشکر کنم ، و به عنوان اولین سئوال بپرسم ، هدف اصلی از قیام امام و مردم علیه رژیم طاغوت پهلوی چه بوده است؟

نقاشیان : بسم الله الرحمن الرحیم .

الحمد و لله الذی هدانا لهذا وماکننا لنهتدی لولا ان هدانا الله.

نظام شاهنشاهی در ایران از پیشینه ای ننگ آلود و مشحون از ناهنجاریهای ذاتی در متن و شکل و محتوا برخورداربود.

وبا کودتای سوم اسفند رضاخان از یک سلسله ای ورشکسته به خاندانی خون آشام و نوکر صفت انتقال یافته بود.

به هیچ وجه صبغه ای مردمی نداشت و کشور را در سرسپردگی به اجانب اداره میکرد.

در طول سلطنت ننگین این پدر و پسر یک جامعه ای بی بند وبار و فاسد در ساختار شبکه ای و خانوادگی در حیطه مدیران شکل گرفته بود و اجانب هم از این بلبشوی فساد و خودکامگی و خفقان عمومی استفاده نموده شبکه ی نکبت بار محفلی انجمن ها و لژ های فراماسونری را گسترش داده بودند که هنوزهم بعد از ۳۸ سال که از پیروزی انقلاب گذشته ما در گیر با آن هستیم .

از همه این هنر ها مهمتر کادر نزدیک و دمخوری با عنوان بهائی با شخص شاه بوجود آمده بود که با دین مردم  بدلیل اینکه از این ناحیه احساس خطر مینمود ، در افتاده و ننگ اسلام ستیزی هم به پیشانی رژیم زده بود.

و بنظرم اگر ده درصد آنچه در تعریف این رژیم جرثومه ننگ را میگفتم ، این کشور و مردم به همراه امامشان  را مستحق بپا داشتن یک انقلابی با این متن و محتوا که ریشه ی این مفاسد را بخشکاند ، میدانستید.

اجازه بدین عرض کنم خود کامگی در ایران را باید ده ها برابر مصر کنونی فرض کنید و مطلع باشید در کل جهان رژیم های غیر مردمی پس از وقوع انقلاب اسلامی خود را در پذیرش عبرت از وقایع ایران تعدیل نموده اند و ملاحظه میکنید تازه و با آن همه تعدیل امروز وضع مصر و تونس و یمن و اردن و سعودی و بعض دیگر چگونه است.

 جوان :آغاز جنبش های پنهان مردم و سیاسیون علیه رژیم شاه به چه تاریخی بر می گردد؟

نقاشیان :   کشور ایران در طول بقا و تاریخ  خود یا توسط نظامیها اداره شده و یا توسط روحانیت گاهی مستقیم و گاهی غیر مستقیم .

اما هیچگاه منویات رهبران  نظام بسمت ایجاد قدرت ، بمنظور احیای فرهنگ اسلام ناب شیعه در جهان نبوده است.

انقلاب اسلامی در طول سلطنت پهلوی اول در قالب تاسیس حوزه علمیه و تقویت بنیه ای اسلام شمول در بستر فرهنگی آغاز و در سایه های تغییر ساختار ذهن و فرهنگ مردم رشد داشته است .

اگر جنگ جهانی اول و دوم در جهان و تاثیر نکبت بار آن در ایران رخ ننموده بود یقینا این اتفاق میتوانست با اشکال و نمودهائی دیگر در ایران خیلی زود تر ها متحقق شود .

اما حوادث سیاسی بین المللی که تعدادشان هم کم نیست و دگر گونی در برخورد شاکله ی نظام با موضوعات ، فصل رسیدن این میوه را به سالهای چهل به بعد در حکومت پهلوی دوم موکول نمود.

البته ما قبل از سالهای منتهی به چهل هم قیامهائی داشته ایم اما بدون شک بیشتر در محدوده های منطقه ای و تعدیل و تنبیه نظام حاکم ، نمود داشته اند.

یا اگر بستر فکری اسلامی و جهان شمول داشته اند از یک رهبری جامع و مهندسی دقیق در حصول گام به گام خود به نتیجه، موفق نبوده اند.

بطور مثال شما میتوانید از نهضت مشروعه در مقابل مشروطه ویا نهضت ملی جنگل ویا قیام ملیون تبریز و حتی فدائیان اسلام و مبارزات پارلمانی داخل مجالس و نهضت ملی کردن واقعی نفت و مبارزات جبهه ی ملیون نام ببرید.

و شاید عدم موفقیت ها در این حرکتهای ادواری خود موجب یاس وناتوانی درشناخت از جنبه های انقلابی و بلوغ تشیع ونهایتا پناه بردن بخشی از جوانان این مرزو بوم بدامن کمونیسم با اشکال مختلف آن گردیده باشد، که یقینا محل تفحص و تحقیق کلان سیاسی اجتماعی وتاریخی ی لازمی است.

اگر بخواهم به سئوال شما دقیق تر پاسخ گفته باشم باید عرض کنم بستر تحقق و پیاده سازی استعمار نو و به عبارتی نئوکلنیالیسم (استعمار نو) در ایران والبته منطقه ، این زمینه را بوجود آورد که عناصر بالغ دین و سیاست در کشور را بفکر لزوم تغییر در ساختار مدیریت بیاندازد.

وصد البته ظهور ملموس آن با حضور مشهود امام در صحنه ی مبارزات سیاسی شکل جدی بخود گرفته است.

تا جائی که میتوان بسیاری از حرکتهای چپ مابانه را هم به تایید لزوم جنبه هائی از مبارزه با رژیم از جانب حوزه قم و نجف نسبت داد.

جوان : حضور رهبر کبیرانقلاب در عرصه جریانات ، مربوط به چه زمانی می شود و به چه دلیلی ایشان برای گرفتن پرچم هدایت انقلاب ، مصمم به راهنمائی مردم و حزب ها و گروهها شدند ؟

نقاشیان : درست به همان دلیل که پیامبر اکرم (ص) بعد از حدوث بعثت مسئول ابلاغ رسالت شدند.

امام یک مرجع تقلید جامع الشرائط دین و دنیای امت است و مهمترین وظیفه ای که برای خود متصور بودند مبارزه با طاغوت و شرک و فرعونیت بود و مصداق آن هم برای ایشان و بطور نسبی برای دیگران معلوم بود و طبعا کار را از همانجا شروع کردند .

اسنادی در دست است که نشان میدهد فهم و فکر و نیت امام از سالهای بین بیست و پنج و سی شکل گرفته است و در جریان القای موذیانه ی کاپیتولاسیون بروز علنی پیداکرده و منجر به قیام در ماه محرم در سال چهل و دو شده است.

جوان : علت تبعید امام خمینی چه بود ؟

نقاشیان : ظرف مزجاه رژیم شاهنشاهی در تحمل صدای حق .

اساسا نظامهای متکی به معیار و محتوای نظامیگری بنیه و ظرفیت تحمل پذیری محدودی دارند .

دنیا را سفید و سیاه تلقی میکنند و با همین ترازو به توزین موضوعات میروند . امام آن روز بعنوان یک مرجع دینی سخنگوی مردمی بودند که عزت و شرف و ناموس و عرض و آبروی خود را در گرو معامله عناصر زبون حاکم بر ایران با اجنبی به طمع چند صبا درقدرت ماندن ، میدیدند .

غیرت امام (ره) و مردم که بجوش آمد سینه شکافتند و درد نهفته و فروبرده ی خودشان را بیرون ریختند .

 

حرفشان هم این بود که ما افرادی که برای بقای برقدرت به حمایت خارجی متوسل میشوند

و حاضرند ناموس و منافع ملت مسلمانی را به ثمنی بفروشند را بر اریکه ی حاکمیت بر خود نمیخواهیم .

 

طبعا  نه حاکمان ونه اربابان آنها تحمل شنیدن این سخن را نه از قاطبه ی ملت که حتی از احدی نداشتند.

امام خمینی (ره) هم همین را میگفتند.

آنها هم با دست پاچگی و نا بخردانه پس از جریان فیضیه امام را دستگیر کردند و بعد نمیدانستند با ایشان چه کنند.

امریکائیها که عقل منفصل دربار بودند بداد آنها رسیده و پیشنهاد تبعید به ترکیه را مطرح و روی دست شاه گذاشتند و البته انگلیسها بعد از تبعید حضرت امام (ره) نقشه دیگری برای بردن امام (ره) به نجف کشیدند که جای بحث آن امروز نیست و وقت و مستندات مستوفایی میطلبد که حقیر در تدارک جمع آوری آن هستم..

آنها با تبعید آقا توانستند چند سالی موضوع سقوط رژیم را بتعویق بیاندازند.

که بنظر حقیر وقوع انقلاب با آن قدر و محتوا مدیون این تبعید است.

که دست خدا را پشت ماجرای انقلاب آشکار کرده است.

وقتی عمده ترین جریان مخالف یک رژیم در مرکزیت رهبر و مقتدای دینی خلاصه شد و حدود پانزده سال خوراک ذهن و دغدغه ی لحظه به لحظه ی مردم گردید ، بطور طبیعی هم تاثیر محتوائی خواهد داشت و هم با استفاده از یک بسترزمانی مناسب و مطلوب آنچنان فورانی میکند که همه ی ساختار طراح و پردازشگر غرب و شرق را در مینوردد و انقلابی به وسعت انقلاب اسلامی ایجاد میکند.

 

این همان چیزی است که غرب و شرق آنرا نشناخته اند .

امام سجاد (ع) میفرمایند :

الحمد و لله الذی جعل اعدائنا من الحمقا .

یعنی خدا را سپاسگزاریم که دشمن اسلام را احمق قرار داد.

جوان : در زمان تبعید نحوه اطلاع رسانی از بزرگترین تریبونهای جهانی (خبرگزاری فرانسه و جهان ) به چه صورت بوده است ؟

نقاشیان :حضرت ایشان نزدیک دو سال در ترکیه وقت مناسبی پیدا کردند تا تحریر الوسیله خود را کامل بفرمایند و با دستی پر تر از همیشه به حوزه نجف و جوار ملکوتی امیر المومنین (ع) مشرف بشوند.

واقعا دست خدا را در جریان پردازش امام (ع)  برای یک چنین تحول عظیمی لحظه به لحظه میتوان دید.

دشمن با انگیزه ی ابزار کردن امام و خدا بقصد مقتدا شدن ایشان اسباب انتقال به حوزه نجف را فراهم کردند.

ایشان در نجف در میان علمای حاضر آنچنان جا افتادند و گل کردند که حسادتها را بر انگیختند و دشمن مجبور به مهره چینی در اطراف ایشان گردید.

ضمنا با ایجاد یک پیوند ارگانیک با شاگردان خودشون در استانهای کشور ایران به پاشیدن بذر بیداری و شکوفاندن آن دراقصا نقاط ایران مبادرت میفرمودند.

حضرت امام در مقطع چهار ماهه ی اوج مبارزات و انقلاب شاید هم با طراحی مرموزانه انگلستان به نوفل لوشاتو در فرانسه عزیمت کردند و طبعا آنجا باید قطب خبر سازی برای انقلاب میشد. امام رحمت الله علیه از فرانسه مواضع خود در حاکمیت اسلامی را تبیین میفرمودند و بطور ضمنی انقلاب را پیروز و نظام شاهنشاهی را مسقوط فرض کرده بودند و این امر نیز با هوشیاری و درایت معظم له برای جامعه ی رسانه ای  وحتی نزدیکان شاه که به پاریس میرفتند جاافتاده بود . وتا حدودی بستر فروپاشی را هم فراهم کرده بود.

جوان : معیارها و شرایط  فراهم شدن بستربرای ورود امام به کشور چه بود ؟

نقاشیان : مهمترین اصول در فراهم شدن بازگشت امام  به کشور را میتوان در پنج عنوان تحلیل نمود.

اول . فرار شاه از کشورکه معلوم بود راههای مقاومت را پشت سر گذاشته و راه دیگری نداشت.

دوم . استمرار حرکت مردم در تحقق خواسته ها و عدم وجود کوچکترین عقب نشینی ازمواضع انقلاب.

سوم . تزلزل ارتش و دولت انتقالی در مواجه شدن با ابتکارات مبارزات مردمی وتقریبا تسلیم آنها .

چهارم . انفعال قدرتهای حامی شاه از تداوم حمایت از او و تن دادن به پذیرش حرکت طبیعی ملت .

پنجم  . که بنظر حقیر از همه اصول با اهمیت تر است اراده ی استوار و مثال زدنی حضرت امام(ره)

جوان : امام  با چه هدفی  رهبری انقلاب اسلامی را عهده دار شد ؟

نقاشیان : ایشان برای انقلاب اسلامی اهداف متعددی را در نظر داشتند و زمینه های تحقق آنها را هم فراهم نمودند.

که حقیر شاید بتوانم به اهم آن اهداف اشاراتی داشته باشم.

اولین هدف امام احیای سنت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله وسلم در برقراری و استقرار نظامی اسلامی بود که با خلوص ونابی دوره خود پیامبر و دوره حضرت امیر (ع) در طول بیش از یکهزارو چهارصد سال زمینه ای برای تحقق آن ، آنهم با یک چنین ظرفیتی نیافته بود.

ثانیا ایشان تحقق حکومت اسلامی را تاسیس مرکزیتی برای توجه و گرایش مسلمین جهان میدانستند و شاخه دوم پرگارشان همه کشورهای اسلامی وحتی مسلمانان جهان را مورد شمول قرار میداد.

ثالثا ایشان در یک فرمایشی اعلام کردند که مهمترین معجزه رسول گرامی اسلام تربیت حضرت امیر (ع) بوده است و این از منظر تئوریک و عملی فقط در دایره ی حاکمیت اسلام میسور مینموده است.

لذا تربیت عناصر صالح در این چارچوب نیز مد نظر بوده  تا بتوان نیاز حضرت ولی عصر(عج) به نیروی انسانی مطلوب ایشان را در دایره ی اجرا و تحقیق تربیت نمود و بستر ظهور منجی را فراهم آورد.

والبته بسیار طبیعی است که در عینیت بخشیدن به مبارزه ای میان حق و باطل میوه های بستان عروج هم میرسند و چیده میشوند و نوری برای جلوه ی جامع تر حق در جامعه خواهند شد و این ها همه برای امام  جزبهانه برای رستگاری نبودند و بس و تدبیر و درایت ایشان این بود که این بوستان را برای بعد از خود هم باقی گذاشتند.

وهمین امر حرکت و بلوغ امام را جاودانه نموده است که ایشان به وعده خداوند در آیه ۱۲۵ سوره آل عمران که میفرماید:

« بَلى‌ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ یَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَهِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِکَهِ مُسَوِّمِینَ‌»

البتّه اگر صبر ومقاومت کنید وپرهیزگارى نمایید  پروردگارتان شما را با پنج هزار فرشته مخصوص مدد مى‌رساند، از کنه وجود معتقد بودند.

جوان : تاکیدات و توصیه ایشان بیشتر بر حول چه محوری  از مسایل روز جامعه بود ؟

نقاشیان :سابقه ی تدریس امام در حوزه بیش از هر درسی به درس اخلاق و عرفان عملی معطوف است اگر چه معظم له بقول حوزویان آخوندی اصولی و فلسفی و  و در عین حال کلامی هم هستند، لذا تحقق حاکمیت اسلام در یک نظام سیاسی مقتدر و کارا را به تهذیب نفس کارگزاران معطوف میدانند و سخنرانی یا مکتوبی از ایشان صادر نشده مگر آنکه همه یا قشر و گروهی را به خطر شیطان از بزرگ و کوچک آن توجه نداده باشند. طبعا اگر مدیران جامعه از اوصاف حمیده برخوردار بوده باشند ، محورهائی مانند توجه به زیر بنا های ساخت جامعه مبتنی بر عدالت و معیشت سازگار باظرفیت تکریم انسان مغفول نمی ماند.

امام هیچ گاه طبقات محروم را فراموش نکردند.

امام هیچگاه عدالت را فراموش نکردند .

امام هیچ گاه شادابی و حیات پرتحرک اجتماعی را فراموش نکردند.

امام هیچگاه زیِ قناعت و فراق از دنیا طلبی را از نظردور نداشتند.

امام هیچگاه اشرافی گری و خوی کاخ نشینی را اسلامی ندانستند.

و البته فریب شیطان نفس درونی و بیرونی یعنی تکبر ستیزی درون و استکبار ستیزی بیرون محور مهمی از تذکرات ایشان بوده است.

جوان : چرا پس از پیروزی انقلاب بین افراد شاخص که ظاهرا در شکل گیری انقلاب نقش داشتند اختلاف افتاد و از هم جدا شدند؟

نقاشیان : اولا باید عرض کنم اختلافات اصولی نبوده اند و بیشتر سلیقه ای و فرعی قلمداد میشدند.

و ثانیا اختلاف در سلیقه و فروع لازمه ی یک جامعه ی پویا و شاداب است .

مهم آن است که رهبری و زعامت اختلافات را مدیریت کنند . بسیاری از اختلافات منتج از سطح دانش و اطلاع هستند و برخی هم سلایق واگر این اختلافات نباشند جامعه از رشد و بالندگی غافل میشود .

مولانا میفرماید هرکسی از ظن خود شد یار من . میشود گفت ظن اشخاص تا به خطا نرفته و دستخوش خیانت و خودفروشی نشده، آزاد است اگر چه امام جائی فرموده اند اگر هزار پیامبر در یک مملکت باشند اختلاف نمیشود . گفته ای ظریف هم هست که حتما شنیده اید که میفرماید :

دوپادشاه در اقلیمی نگنجند . نفس بسیار عنصر خطرناکی است . مراقبش نباشی تو را حق بجانب و دیگری را محکوم میداند.

بنده معتقدم اختلافات آن آقایان همه جا از منظر خدمت جامعتر به اسلام و مسلمین بوده است.

مگر آنجا که از تبعیت نفس اماره برخوردار بوده اند و ولایت مداریشان تحت الشعاع واقع شده است.

مطهری و بهشتی هردو معتقد به ولایت امام اما با دو استعداد متفاوت ، عامل خدمت به انقلاب و اسلام و امام بوده اند .

 خدا بیامرز آقای هاشمی رفسنجانی که خدا از تقصیراتش بگذرد ، نیز اگر به همان مبانی عمل میکرد ، اختلافی نبود .

گاهی عقبه انسان و گاهی هم خانواده و فرزندان  انسان را از بیرون آمدن از کوفه و شکستن حصار ها و پیوستن به امام مانع میشوند.

این همان خطری است که شهدا بدامش نیافتادند و ما با عمل مخلصانه از دستور ولی فقیه از دامش خواهیم  رهید .

امام دائم به این خطر، خطر نفس ، خطر فریب دشمن ، خطر دنیازدگی و اشرافیت  گوشزد میفرمودند.

 جوان  : چرا برخی از انقلابیون خیلی زود فروکش کردند و شور و هیجان را از دست دادند؟

نقاشیان :امام (ره) به بنی صدر فرمودند تا ما هم عمل کنیم که :حب الدنیا راس کل خطیئه فرو کشیدن شعله های حق طلبی در انسانها به معنی خاموش شدن غیرت دینی است.

وچند عامل باعث این خاموشی میشود.

اول اینکه فریب استعمار را خورده باشی و از تو مدرک جرم گرفته باشد و زیرکانه مجبورباشی تقییه کنی که از تو خیانت بخواهد  و تو از ترس افشا و آبرو مجبور به خیانت شوی . این فروکشیدگی مصداق خود کرده را تدبیر چیست خواهد داشت؟

دیگر اینکه جائی مورد بی مهری واقع شده باشی و بقول بعضی عطائی را به لقائی بخشیده باشی که این نیست الا اینکه عمل خالص نبوده و نفس حاکم بوده که تلخی و سختی کار موجب فاصله از اصل شده والا خلوص باعث از اصل افتادن نمیشود ولو صدبار از اسب با تقصیر وبی تقصیرافتاده باشی.

سوم حب الدنیا طلب آسایش و پرهیز از مسئولیت که این از همه خطرناکتر است.

البته فرو کشیده هائی هم هستند که از ابتدا تظاهر به حضور میکردند که مقصود ما آنها نبوده ونیست.

الگوی ما امام رحمت الله علیه بود در کهولت سن هم ایشان انقلابی و شاداب و مسئولیت پذیر مینمودند.

حقیر جای دیگری هم گفته ام بسیاری از این ابتلا ها امتحان الهی است . وما را غربال و تقویت میکند.

جوان : ابتلای الهی مردم یک اصل ولی فتنه ۸۸ ریشه هائی سیاسی هم دارد. از آنها چه می دانید؟

نقاشیان : خواب عمیق بعد از دفاع مقدسی هشت ساله انحراف بود.

من قبلا هم گفته ام. ما بعد از جنگ خیال کردیم دشمنی بااسلام تمام شده، به جای آنکه سخن جهاد اکبر رسول الله (ص) را مبنای مشی خود قرار بدهیم، رفتیم دنبال ساختن کشور و ویرانه های جنگ و از خودمان و نفس اماره و راحت طلب غافل شدیم و دشمن هم که ما را به خواب دید با داستان سازندگی و اصلاحات بسیار حساب شده و هوشمندانه و با سرویسهای اطلاعاتی هماهنگ در گردنه های پر شیب اعتلای به تمدن اسلامی غالمان گذاشت.

یک وقت بیدار شدیم و مشاهده کردیم  که باید این همه هزینه کنیم، تا موضع انقلاب را از اول برای خود و فرزندانمان مرور کنیم وصد البته  یاد بگیریم دیگر بعد از یک پیروزی نخوابیم، یاد بگیریم سازندگی را با چشم بیدارانجام بدهیم. دقت داشته باشیم دشمن از ما هوشیار تر و هدفمند تره. شش دانگ حواسمون به راه اماممون باشه و بدونیم دشمن برای نفوذ از خودی نمایانده ها استفاده می‏کند. مماشات با انحراف از راه امام نتیجه اش شکاف مشابهی مانند جنگ احد و ورود دشمن است .

در سال ۸۸ متاسفانه همه خوابمون برده بود .دشمن تا درز صندوق انتخابات اومد ، خدا نخواست نتیجه بگیره .

خدا امام و رهبری را دوست داشت . مومنین را دوست داشت، فتنه دشمن را نقش بر آب کرد. ما را هم بیدار. ما هر جا مقاومت کردیم نصر و فتح و پیروزی  با ماست ملت هم با ما می‏مونند .

و هر جا کوتاه اومدیم دو تا ضرر می کنیم . اول مردم را از دست می‏دهیم و بعد هم عزتمان را مثالش هم مذاکرات برجام و تخریب صنعت هسته ای .

 

جوان : با توجه به مسائل پس از انتخابات، نظرتان درباره خواص چیست؟

آیا آنها در مقایسه با اول انقلاب دگرگون نشده اند؟

نقاشیان : حقیر این دسته بندی که یک طرف خواص به معنی کله گنده ها و با نفوذ ها و یک طرف عوام یعنی مردم تابعی که هرچه نظام و ولایت بخواهند انجام میدهند را قبول ندارم.

من خواص را تا زمانی خواص میدانم که دارای خاصیت باشند.

اگر کسی به هر دلیلی خاصیت خود را از دست داد دیگر خاص نیست .

خواص امروز آفرینندگان نهم دی هستند . کسانی که باخاصیت خود در یک حضور هوشمندانه و بجا پشت استکبار جهانی و طرح کودتای انتخاباتی را شکستند. اینکه کسی روزی خوب آدمی بوده و امروزمایه ننگ باشد که خاص نیست ولو انتسابی هم به امام یا دیگران داشته باشد؟

. بله کسانی دور امام (ره) جمع بودند که دانسته یا ندانسته اجازه دادند داروی تقلبی وارد بدن امام بشود و روده ی ایشان را سوراخ کند و بعد هم با حیله بر موضوع سرپوش گذاشتند . نفس دور امام بودن و از رحمت بیکران امام برخوردار شدن که عزت جاودانه نمی آورد.

تاریخ اسلام پر است از ریزش و رویش . اگر دلایل ان همه ریزش را بخواهید به امتحان خدا باز میگردد و اگر دلایل انهمه رویش را بخواهید به امتحان خدا باز میگردد. بلی که بسیاری از آنها دگرگون شده اند.

بعضی از آنها از ابتدا نفوذی بودند و با خط و فکر امام زاویه داشتند و بدلایلی که زمان گفتنش نرسیده حمایت میشدند و بعض از آنها هم بدلایلی که قبلا گفتم فرونشستند .

بنده معتقدم خاصیت انقلاب از خواصیت انداختن است.

و معلوم میشود انقلاب خاصیت خود را حفظ کرده و هنوز استحاله نشده است.

باید از روزی هراس داشت که انقلاب مثل ریاست جمهوریهای کشورهای عربی موروثی شود.

 

جوان : بعد از ۳۸ سال جایگاه انقلاب را چگونه می بینید؟

نقاشیان : جایگاه انقلاب تا روزی که ولایت فقیه را از ما نگرفته باشند ، والا، رسا ، قابل اتکا ، و حماسه آفرین است .

انقلاب صد سال دیگر هم باشد کفر ستیز است دشمن شکن است استکبار خرد کن است .

نگاه به تبلیغات دشمن نکنید . این تبلیغات دشمن به همراه هزار ها طرح و برنامه برای بی اعتقاد کردن مردم ما و جهان سی سال کار کرده و امروز تونسیها تا زمینه میابند در خیابان نماز جماعت راه می اندازند. تونسی که همه ی سواحل شمالی آن محل عیش و نوش توریسم فرنگی بوده است.

امروز ، در ایران انقلاب اسلامی بدست نسلی اداره میشود که امام را ندیده اند .

آن روز ، در ایران فتنه ی ۸۸ بدست کسانی خنثی شد که نسل سوم ودوم را تشکیل میدادند.

هم اکنون ، در ایران رویش هائی صورت گرفته که به توجه بیشتر و تعمق جامعتر در مبانی انجامیده.

در این سالها ، در ایران ریزش هائی تحقق یافته که رنج نفوذی بودنشان ملت را رنجدیده کرده .

این روزها  ، در ایران معیار های خالص ولایت مداری در شرف نهادینه شدن است.

در ایران پیشرفت هائی صورت پذیرفته  که در هیچ کشور در حال رشدی صورت نگرفته است.

معلوم است که انقلاب بالنده است . طوفنده است جهان را متوجه خود نموده است .

معلوم است که انقلاب دشمن تراش است و استکبار ستیز است و کفار حربی دارد.

هر روزی که  انقلاب خار چشم استکبار نبود و دشمن خارجی و داخلی نداشت با ید مایوس بود.

انقلاب در دوره های اصلاحات و سازندگی دشمن که نداشت هیچ بیش از چهل میلیارد دلار آنروز و به عبارتی چهارصد میلیارد دلار امروز از دنیای استکباری یعنی انگلیس و فرانسه و آلمان تسهیلات مالی گرفته بود.

امروز انقلاب زنده است چرا که تحریم اقتصادیش میکنند . همانها که وام داده بودند تحریم میکنند این یعنی بازگشت به هویت اصیل و مورد رضای خدا و خواست امام رضوان الله تعالی علیه. ما چند قدم دیگر داریم که انقلاب به اهداف حقیقی خود برسد که اول آنها سرو سامان دادن به وضع معیشت و تحقق عدالت در جامعه است .

سپس یک دوره ی پاکسازی  دیگر از نفوذیها و سرسپردگان به آخور غرب را در پی خواهیم داشت .

بعد فضای کشورهای اسلامی اقتضای بوجود آمدن اتحاد جماهیر اسلامی را خواهد داشت.

آنگاه شاکله ی اصلی  برنامه احیای سنن رسول اکرم (ص) در استقبال از ظهور را خواهیم گذاشت . انشاالله.

جوان :  نقش انقلاب اسلامی ایران در تحولات اخیر در سایر کشورهای مسلمان چیست؟

نقاشیان : انقلاب ما با آن ملت ها هم پسوند است.

یعنی هم انقلاب اسلامی ، اسلامی است و هم آن ملت ها اسلامی هستند .

پس انقلاب ما با آن ملتها هم عاقبت و هم معیار است و ممکن است گفته شود پس چرا تازه بعد از سی سال به این خویشاوندی لبیک گفته اند که طبعا برای هر جماعتی در هر کشوری دلایلی وجود دارد که میتوان در حد اطلاع مزجاه به آن پرداخت .

در سوریه همه کشورهای استکباری جمع شدند که نشود، ما خواستیم و شد.

در یمن آل سعود کافر مثل حمار در گل وامانده و با اندک مقاومتی دیگر سعودی به سه کشور تفسیم خواهد شد .

در عراق کار داعش به انتها رسیده وتجربتی هلاک بخش از نوع دفاع مقدس ما نصیب دشمن شد.

بحرین در شرایط سال ۵۷ ماست و عنقریب طعم پیروزی را خواهد چشید.

کشورهای دیگر در تونس و مصر و اردن هم مسمای اسلامی دارند و هم نشان دادند که کوچکترین منفذی که برای تنفس یافته اند به نماز جماعت آنهم زیر شلنگ آب جوش روی آورده اند .

در تونس پنجاه سال اجبار به لائیسم و یا چپ گرائی مشابه پنجاه و هفت سال حکومت دین ستیز پهلویها  نیست؟

در مصر صدای این انقلاب از لوله ی تفنگ سربازی از ارتش مصر که سادات را اعدام انقلابی کرد بیرون آمد.

موساد و سیا و اینتلیجنت سرویس و فرنچ سرویسیا همه با هم ریختند بر سر مردم مصرو نهایتا توانستند سی سال آنها را در تحقق آرمانشان عقب بیاندازند. کوچکترین شکی مبتنی بر آنکه این همه متاثر از انقلاب اسلامی و آثار پر خیر و برکت آن در بالکان و لبنان و فلسطین و عراق و افغانستان است،عوامی است. ما هم اول ضد استبدادی عمل کردیم و بعد آثار استعمار را تا حدودی شستشو کردیم.

ما هم دچار بنی صدر شدیم ما هم دچار بازرگان شدیم اینها هم خواهند شد .

و درست راه ما را در تنظیف بستر ضد استکباری خواهند پیمود. انشاالله.

جوان  :از وقت موسع و زیادی که به ما دادید بسیار متشکر و سپاسگذارم.

نقاشیان : خواهش میکنم امید وارم این اوقات در جهت رضای خدا و روشن شدنها صرف شده باشه

وما را از هزینه کردن وقت و تاریخ و روابط و چشم هم چشمی مصون و محفوظ بداره . انشاالله.