خداحافظی قطعی ایران با جایگاه پنجمی/ ششمی هم در خطر از دست رفتن!
خداحافظی قطعی ایران با جایگاه پنجمی/ ششمی هم در خطر از دست رفتن!

کاروان ورزش ایران که در طول چهار روز برگزاری بازی‎های آسیایی دوبار در جدول رده‎بندی دچار سقوط شد، به طور قطعی به عنوان پنجمی نخواهد رسید اما ممکن است در رده ششم بماند. رقابت های روز چهاردهم بازی های آسیایی در حالی امروز شنبه آغاز شد که کاروان ورزش ایران با ۱۹ مدال طلا، ۱۹ […]

کاروان ورزش ایران که در طول چهار روز برگزاری بازی‎های آسیایی دوبار در جدول رده‎بندی دچار سقوط شد، به طور قطعی به عنوان پنجمی نخواهد رسید اما ممکن است در رده ششم بماند.

رقابت های روز چهاردهم بازی های آسیایی در حالی امروز شنبه آغاز شد که کاروان ورزش ایران با ۱۹ مدال طلا، ۱۹ مدال نقره و ۲۰ مدال برنز در جایگاه پنجم قرار داشت و ازبکستان هم با وجود تعداد مدال بیشتر در رنگ های نقره و برنز و به خاطر تعداد مدال کمتر در رنگ طلا، یک رده پائین تر در جایگاه ششم ایستاده بود.

در جریان رقابت های امروز اما ازبک ها با سه مدال طلایی که در بوکس به دست آوردند در تعداد مدال طلا (۱۹ مدال) شرایط مساوی با ایران پیدا کردند و به خاطر تعداد بیشتر مجموع مدال ها موفق شدند جایگاه پنجمی را از آن خود کنند.

در ادامه هم کاروان ورزش ازبکستان دو مدال طلای دیگر در بوکس و سامبو به دست آورد و اینگونه مجموع مدال های طلای خود را به ۲۱ رساند.

البته کاروان ایران این شانس را دارد که در بسکتبال و والیبال صاحب مدال طلا شود اما به خاطر شرایط بهتر ازبکستان در تعداد مدال های نقره و برنز، امیدی به پس گرفتن جایگاه پنجمی نیست و در واقع ایران می تواند با جایگاه ششمی به کار خود در این دوره بازی های آسیایی پایان دهد.

البته چین تایپه نیز که در رده هفتم قرار دارد می تواند جایگاه ششمی ایران را تهدید کند. این کشور صاحب ۱۷ مدال طلا شده و در تعداد مدال های نقره با ایران برابر است و در برنز فاصله زیادی دارد.

همه اینها در حالی است که کاروان ایران در دوره پیشین بازی های آسیایی رده پنجم را از آن خود کرده بود. ازبکستان هم که حالا جایگاه پنجمی خود را تثبیت کرده است، در بازی های آسیایی اینچئون با ۹ مدال طلا در جایگاه یازدهم قرار گرفته بود.

در حال حاضر کاروان ورزش ازبکستان با مجموع ۷۱ مدال شامل ۲۱ مدال طلا ، ۲۴ مدال نقره و ۲۶ مدال برنز در رده پنجم قرار دارد و ایران با مجموع ۵۹ مدال شامل ۱۹ طلا، ۱۹ نقره و ۲۱ برنز در رده ششم ایستاده است.

به گزارش مهر، کاروان ورزش ایران در حالی امروز از رده پنجم جدول توزیع مدال های بازی های آسیایی سقوط کرد و هیچ امیدی هم برای بازپس گرفتن آن ندارد که هفته گذشته جایگاه چهارمی را از دست داده بود.

بعد از سقوط از جایگاه چهارمی، مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مدال آوری متوالی اندونزی  (۱۴ مدال طلا) در رشته اختصاصی اش یعنی پنجاک سیلات را دلیل سقوط کاروان ایران عنوان کردند.