خرده‌فروشان به تقویت فروش در روز «کادوها» امید بسته‌اند
خرده‌فروشان به تقویت فروش در روز «کادوها» امید بسته‌اند

درحالی‌که به نظر می‌رسد خریداران به نسبت سال‌های قبل دیرتر به خرید کریسمس روی آورده‌اند، خرده‌فروشان دست‌های خود را به دعابلند کرده‌اند تا فروش خوبی در روز بعد از کریسمس(کادوها) داشته باشند. به نقل از تلگراف، پس از شروع ناامیدکننده فصل تعطیلات کریسمس، درحالی‌که به نظر می‌رسد خریداران زیادی هنوز خریدهای خود را انجام نداده‌اند […]

درحالی‌که به نظر می‌رسد خریداران به نسبت سال‌های قبل دیرتر به خرید کریسمس روی آورده‌اند، خرده‌فروشان دست‌های خود را به دعابلند کرده‌اند تا فروش خوبی در روز بعد از کریسمس(کادوها) داشته باشند.

به نقل از تلگراف، پس از شروع ناامیدکننده فصل تعطیلات کریسمس، درحالی‌که به نظر می‌رسد خریداران زیادی هنوز خریدهای خود را انجام نداده‌اند و آن را به آخرین روزهای سال موکول کرده‌اند، فروشندگان دست‌ خود به دعابلند کرده‌اند تا فروش خوبی در روز کادوها (روز بعد از کریسمس) داشته باشند.

اوج گرفتن خرید آنلاین و زمانبندی کریسمس به شکلی است که امسال بیشتر خریدهای افراد از طریق اینترنت انجام می‌شود و خریدهای حضوری کاهش یافته‌اند.

همچنان به نظر می‌رسد طبق آمار، «شنبه فوق‌العاده» (آخرین شنبه قبل از کریسمس) شلوغ‌ترین روز خرید امسال باشد و خریدارانی که همچنان به تحویل کالا به صورت آنلاین اعتماد ندارند در آخرین دقایق سال به فروشگاه‌های شهر سرازیر شوند و در نتیجه روز کادوها هم مثل هر سال پر از خرید باشد.  طبق آمار شاپرترک، فروش خرده‌فروشان در روز شنبه ۶۳ درصد از متوسط روزهای فصل تعطیلات بیشتر شد.

طبق اعلام شرکت چندملیتی ارائه‌کننده خدمات پرداخت و کارتهای اعتباری، بارکلی‌کارد، همچنان یک سوم خریداران منتظرند که برای خرید در روز کادوها بیرون بروند اما ۵۷ درصد از خریداران تمایل دارند پول خود را آنلاین خرج کنند.

علی‌رغم نگرانی از این که تحت تاثیر تبلیغات و تخفیف‌ها و مشوق‌های ارائه شده در بلک فرایدی (جمعه سیاه) ماه نوامبر، فروش در روز کادوها کاهش یابد،اما بیش از نیمی از خریداران (۵۱ درصد) اعلام کرده‌اند که در نظر دارند در روز کادوها نسبت به جمعه سیاه، بیشتر خرید کنند.

بارکلی‌کارد تخمین می‌زند که خریدهای مصرف‌کنندگان انگلیسی در جمعه سیاه امسال، حدود ۲.۵ میلیارد پوند شده باشد که ۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است. هرچند جنون تخفیف‌دهی به سایت‌های فروش آنلاین منتقل شده است و این به معنای آن است که در طول دوره تعطیلات خریدهای حضوری کمتر شده‌اند.

متخصصان صنعت خرده‌فروشی می‌گویند که کاهش زرق‌وبرق فروشگاه‌ها نسبت به سال‌های قبل، نشان می‌دهد که خرده‌فروشان بیشتر بر روی فروش آنلاین خود سرمایه‌گذاری می‌کنند تا این که فروشگاه‌های خود را تزیین کنند.