خرید سلاح حجاز ، خوب یا بد؟
خرید سلاح حجاز ، خوب یا بد؟

بر اساس آمار رسمی منتشره کمپین مبارزه با تجارت سلاح (CAAT)، عربستان سعودی بزرگترین خریدار تسلیحات انگلیس وامریکا است و از سال ٢٠١٠ تجهیزاتی به ارزش ۶ میلیارد و٧٠٠  میلیون پوند از کشور انگلستان و ١١٠ میلیارد دلار ازکشور امریکا انواع سلاح ها و تجهیزات دریافت کرده است. حق السکوت حملات عربستان سعودی به یمن، […]

بر اساس آمار رسمی منتشره کمپین مبارزه با تجارت سلاح (CAAT)، عربستان سعودی بزرگترین خریدار تسلیحات انگلیس وامریکا است و از سال ٢٠١٠ تجهیزاتی به ارزش ۶ میلیارد و٧٠٠  میلیون پوند از کشور انگلستان و ١١٠ میلیارد دلار ازکشور امریکا انواع سلاح ها و تجهیزات دریافت کرده است.

حق السکوت حملات عربستان سعودی به یمن، موجب فروش  سلاح های  انگلیس و امریکا به عربستان سعودی گردیده است و این در حالی است که حمله به یمن این نوع سلاح ها را اساسا نیاز نداشته است.

اخیرا کمیته توسعه و تحقیق بین الملل در مجلس عوام انگلیس و پارلمان اروپا هر دو تحریم تسلیحاتی عربستان را خواستار شده‌اند، با این وجود دولت انگلیس همچنان به حمایت از این رژیم مستبد بدلیل منافع اقتصادی و حق السکوت های دریافتی ، ادامه می‌دهد.

چندی پیش اندرو اسمیت، از اعضای کمپین مبارزه با تجارت سلاح اعلام کرد:

«جنگنده‌ها و بمب‌هایی که انگلیس در اختیار عربستان می‌گذارد در ویرانی‌های به بار آمده در یمن نقش کلیدی داشته و با این وجود، فروش تسلیحات انگلیس به ریاض و حمایت از این رژیم همچنان ادامه دارد.»

آمار کمپین مبارزه با تجارت سلاح مجوزهای صادر شده از سوی انگلیس شامل ۴٣٠ هزار پوند مجوز فروش خودروی زرهی و تانک، یک میلیارد و ١٠٠ میلیون پوند نارنجک، بمب‌، موشک و یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون پوند برای جنگنده، بالگرد  را رسما گزارش و محل انتقاد و اعتراض قرار داده است.

مبتنی بر همین گزارش دیوید وِرینگ، محقق در امور روابط انگلیس و عربستان و نویسنده گزارش کمپین مبارزه با تجارت سلاح، در مصاحبه با خبرنگاران بیش از ١٠  رسانه بین المللی اعلام کرد :

«پیمانِ زهرآگین انگلیس با عربستان، رژیم سعودی را تقویت و جیب کارخانه‌های تسلیحاتی را پر کرده است و در عین حال برای مردم عربستان و یمن عواقب ویران‌کننده‌ای داشته است و دولت انگلیس باید به خاطر این مردم ، تسلیح و تقویت رژیم مستبد سعودی را متوقف کند.»

چندی پیش سازمان عفو بین‌الملل نیز از امریکا و انگلیس خواست هم‌زمان با ادامه تهاجم بی‌رحمانه عربستان به یمن فروش سلاح به ریاض را متوقف کنند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین ریاض را به خاطر استفاده «مکرر» از بمب‌های ممنوعۀ خوشه‌ای و کشتار غیرنظامیان محکوم کرد.

عربستان سعودی از ششم فرودین ١٣٩۴ به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، حمله هوایی به مناطق مختلف این کشور را آغاز کرده است ؛ از آن زمان تاکنون حدود ٩۴٠٠ نفر از جمله هزاران کودک کشته شده‌اند.

اینکه رژیم خونخوار و پلید و مستبد سعودی با باج دادن به کشورهای امریکا و انگلیس به بهانه خرید سلاح قلم و زبان و دهان رسانه های بظاهر آزاد جهان مثلا پیشرفته را گل گرفته و این رسانه ها متکی به منافع ملی خود خفقان مرگ را بر اعتراض به چنین جنایات هولناکی ترجیح داده و دم بر نمیاورند خود از عجایب این قرن ماست و بدون برو برگرد در آینده ای نزدیک همه چه رژیم سفاک سعودی چه دولتهای حامی این رژیم و چه رسانه های ساکت  بر هولناکترین جنایات قرن ۲۱ به ندامت و پرداخت خسارت دچار خواهند گردید را از مواهب عدل الهی میدانیم و این موضوع که رژیم کثیف سعودی امکان می یابد به خباثت خود ادامه دهد بخش بسیار بد ماجراست.

اما بخش بسیار خوب ماجرا در این است که :

اولا رژیم حجاز هرگز جرات نخواهد نمود این سلاح ها را بضرر ایران استفاده نماید زیرا که بمجرد اقدام به اولین اشتباه ریاض و جده و تمام مناطق نفتی و فرودگاههای حجاز زیر هزاران موشک ایران بکلی از صفحه روزگار حذف میشوند و این موضوع بارها توسط موسسات مطالعاتی جهان ازجمله بنیاد مطالعات استراتژیک پنتاگون آشکارا و پنهان به دولتهای سعودی و حامیان عرب منطقه ای آنان گوشزد گردیده است.

ثانیا به گزارش دبیر خانه اوپک روزانه بیش از بیست میلیون بشکه نفت خام به ثمن بخس کنونی از کانال کوچکی در دهانه خلیج فارس عبور میکند که کوچکترین اشتباه سعودی میتواند این منطقه را برای سالیان دراز و غیر قابل تخمینی مسدود و خروج نفت و کشتیرانی را با تعطیل مواجه نماید و طبعا هم سعودی و هم حامیان حجاز بدین امر واقف و حاضر به خرید نفت بشکه ای ۴٠٠  دلار نخواهند شد .

لذا و به ضرس قاطع میتوان دریافت که این سلاح های خریداری شده بجز استفاده سفاکانه در یمن و بحرین و تا حدی  تروریستی امثال داعش و بوکوحرام زیان دیگری برای جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت .

ولی جای بسیار خوب در خرید این سلاح ها این است که هیچ امیدی به بقای دولت و خاندان سلطنتی حجاز وجود ندارد و همه پیش بینی ها و گمانه های مطالعاتی دوره این رژیم را به کوتاه زمان که بخش از آن گذشته تخمین میزنند و در فاصله اضمهلال این پادشاهی دولتی اسلامی و مردمی بر سر کار خواهد امد و طبعا ریشه وهابیت نیز تحت الشعاع این تغییر سوزانده میشود و این حجم از سلاح بکار احیای امت اسلامی خواهد آمد. در قرآن مجید هم نوید این امر آمده که عسی ان تکرهو شیا و هو خیرا لکم.

امید به پایداری مردم یمن و بحرین و خیزشی در ملت مسلمان حجاز در سرنگونی دولت خونخوارشان.

ان شاالله. والسلام

حمیدرضا نقاشیان