خودروهای وارداتی بدون مجوز و ثبت سفارش شناسایی شدند
خودروهای وارداتی بدون مجوز و ثبت سفارش شناسایی شدند

این مرکز روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: در اجرای تدابیر دولت و دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای مبارزه با فساد و صیانت از حقوق بیت المال، همه خودروهایی که در زمان ممنوعیت وارادت خودرو (تیر ۹۶) از مبادی غیرقانونی و با روش های نامتعارف ثبت سفارش شده اند، شناسایی شدند. […]

این مرکز روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: در اجرای تدابیر دولت و دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای مبارزه با فساد و صیانت از حقوق بیت المال، همه خودروهایی که در زمان ممنوعیت وارادت خودرو (تیر ۹۶) از مبادی غیرقانونی و با روش های نامتعارف ثبت سفارش شده اند، شناسایی شدند.

این خودروها شامل همه خودروهایی می شود که از هشت تیر ماه به صورت غیرقانونی وارد کشور شده یا در گمرکات موجودند.
براساس این اطلاعیه، این خودروها طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به مراجع ذیربط معرفی می شوند تا با متخلفان برخورد شود.
دولت تیرماه امسال به منظور بازنگری در دستورالعمل واردات خودرو، ثبت سفارش آن را ممنوع کرد؛ دستور العمل جدید دی ماه گذشته پس از تصویب در هیات وزیران اجرایی و واردات خودرو از سر گرفته شد.
بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در این باره گفته است که هفت هزار خودرو بدون مجوز و ثبت سفارش وارد کشور شده است.
بر اساس آمارهای گمرک، در ۹ ماه نخست امسال و با وجود بسته شدن ثبت سفارش خودرو از تیرماه، در مجموع ۵۸ هزار و ۶۳۷ دستگاه انواع خودرو به ارزش یک میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار وارد کشور شد؛ این در حالیست که در کل سال ۹۵ در مجموع ۴۵ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده بود.