دانشگاه ها و پارک های علم و فناروی پذیرای دانش آموزان‌ باشند
دانشگاه ها و پارک های علم و فناروی پذیرای دانش آموزان‌ باشند

وزیر علوم‌ تحقیقات و فناوری گفت: از دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری درخواست دارم تا با هماهنگی آموزش و پرورش در را به روی دانش آموزان بگشایند.  منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناروری در مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر اظهار کرد: علم تبدیل به عمل شده در واقع نفع اصلی […]

وزیر علوم‌ تحقیقات و فناوری گفت: از دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری درخواست دارم تا با هماهنگی آموزش و پرورش در را به روی دانش آموزان بگشایند.

 منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناروری در مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر اظهار کرد: علم تبدیل به عمل شده در واقع نفع اصلی از علم است. در بخش علوم تجربی این مطلب را به عنوان دستاورد علم و فناوری در روزگار فعلی می دانیم و شاهد اثرگذاری آن در جامعه هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: فناوری که تجاری سازی شود، در جامعه کاربست مفید دارد. همین منجر به توسعه و ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی یادآور شد: گزارش ها در هفته های  اخیر  نشان خواهد داد چه دستاوردهایی در حوزه علم و فناوری داریم.

غلامی ادامه داد: نقش علم و فناوری را به سادگی ‌و به صورت ظاهری می بینیم. زمان فعلی را با دو دهه پیش مقایسه می‌کنیم‌، سرعت پیشرفت سرسام آور است. در سال های آینده نیز این سرعت با یک حرکت مضاعف پیش می رود.

وی تصریح کرد: نگاه به علم و فناوری و تبدیل دانش‌ به فناوری ضروری است. باید بتوانیم این نگاه را از محیط مدرسه آغاز کنیم ‌تا در سنین دانش آموزی دارای فکر پویا باشند و در آینده شاهد دستاوردهای پژوهشی آنان باشیم‌.

غلامی بیان کرد: دانش آموزان را در آینده نزدیک در دانشگاه ها خواهیم داشت که سرمایه علمی ما هستند.‌ تبدیل دانش به ثروت امروزه جوامع را به سوی رقابت توسعه و اقتدار سوق می‌دهد.

وی گفت: سرمایه های مادی اگر در پشتیبانی سرمایه انسانی قرار گیرند تاثیر گذار هستند.

وی با تاکید بر تقویت اعتماد به نفس و انگیزه گفت: از دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری درخواست دارم تا با هماهنگی آموزش و پرورش در را به روی دانش آموزان بگشایند و افق پر امید را نشان دهیم‌.