سرلشکر باقری درگذشت مادر شهیدان شمایلی را تسلیت گفت
سرلشکر باقری درگذشت مادر شهیدان شمایلی را تسلیت گفت

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت مادر شهیدان حبیب الله و حمدالله شمایلی را تسلیت گفت. سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت مرحوم حاجیه خانم «مرحمت شمایلی» مادر شهیدان حبیب الله و حمدالله شمایلی را تسلیت گفت. متن پیام سرلشکر باقری به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم […]

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت مادر شهیدان حبیب الله و حمدالله شمایلی را تسلیت گفت.

سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت مرحوم حاجیه خانم «مرحمت شمایلی» مادر شهیدان حبیب الله و حمدالله شمایلی را تسلیت گفت.

متن پیام سرلشکر باقری به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت بانوی پرهیزگار، مومنه جلیل القدر مرحومه حاجیه مرحمت شمایلی مادر حماسه‌سازان و سرداران رشید سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس و عاشورایی ملت ایران، شهیدان حبیب الله شمایلی (قائم مقام فرماندهی لشکر ۷ ولی عصر(عج)) و حمدالله شمایلی (معاون مهندسی رزمی تیپ ۱۵ امام حسن مجتبی (ع))، موجب تأثر و تألم گردید.

بی‌شک نام این مادر ارجمند و شریفه که تربیت‌یافتگان دامان پاک و معنوی او برای ایران و ایرانی افتخارآفرین و سمبل مقاومت، ایثار و فداکاری نسل‌های این سرزمین قرار گرفته‌اند، برای همیشه در حافظه تاریخی کشور عزیزمان زنده خواهد ماند.

اینجانب این مصیبت را به بیت معظم شهیدان شمایلی و مردم شهیدپرور، انقلابی و ولایتمدار خوزستان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزندان شهیدش و برای بازماندگان و داغدیدگان عزیز صبر و شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌کنم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح

سرلشکر پاسدار محمد باقری»

گفتنی است، سردار شهید حبیب الله شمایلی در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های مهمی از جمله فرمانده محور عملیاتی در عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس، معاون فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در عملیات رمضان، مسئولیت فرماندهی طرح و عملیات، قائم مقام فرماندهی تیپ امام حسن مجتبی (ع) و قائم مقام فرماندهی لشکر ۷ ولی عصر (عج) را بر عهده داشت و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید؛ سردار شهید حمدالله شمایلی نیز معاون واحد مهندسی رزمی تیپ ۱۵ امام حسن مجتبی (ع) بود که فروردین ماه سال ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.