در مناطق زلزله‌زده قطعی برق نداریم
در مناطق زلزله‌زده قطعی برق نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: امسال با توجه به گرمای شدید پیک مصرف شبکه سراسری کشورافزایش یافته و پیش بینی می شود خاموشی ها تا ۲۰ روز آینده ادامه داشته باشد. علیمراد مرادی مجد امروز پنج شنبه در جلسه بررسی راهکارهای مناسب برای حل مشکلات قطعی های مکرر برق که در اتاق […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: امسال با توجه به گرمای شدید پیک مصرف شبکه سراسری کشورافزایش یافته و پیش بینی می شود خاموشی ها تا ۲۰ روز آینده ادامه داشته باشد.

علیمراد مرادی مجد امروز پنج شنبه در جلسه بررسی راهکارهای مناسب برای حل مشکلات قطعی های مکرر برق که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: امسال تعادل بین تولید و مصرف به هم خورده و مصرف برق بیش از تولید آن است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال ۵۰ درصد تولید نیروگاههای برق آبی کاهش پیدا کرده، گفت: همین امر مشکلات عدیده ای بر شبکه به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: در راستای صرفه جویی در مصرف برق ۳ راه حل داریم یا منابع تولید را افزایش دهیم، یا از کشورهای همجوار وارد کنیم و یا خاموشی را اعمال کنیم.

به گفته مرادی مجد، با توجه به اینکه تولید هر کیلو وات برق ۱۰۰۰ دلار هزینه دارد لذا افزایش تولید منابع خیلی مقرون به صرفه نیست.

وی با اشاره به اینکه به علت گرما وارد کردن برق از کشورهای همجوار امکان پذیر نیست، تصریح کرد: در نهایت تنها راه چاره مدیریت بر مصرف و اعمال خاموشی هاست که از این طریق بتوانیم ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات برق را مدیریت کنیم.

مرادی مجد خاطر نشان کرد: پیک مصرف شبکه سراسری کشور سال گذشته ۸ مرداد بوده و امسال با توجه به گرمای شدید ۲۰ تیر اتفاق افتاده است و در این خصوص پیش بینی می شود مدیریت ما در خاموشی ها ۲۰ روز دیگر ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: طی سال گذشته پیک مصرف در تیرماه حدود ۶۰۹ مگاوات بوده که تیرماه امسال به ۷۲۵ رسیده و این چیزی حدود ۱۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۹۹۳ مگاوات خاموشی داشتیم، عنوان کرد: هر ساله ۵ درصد رشد مصرف داریم و امسال پیش بینی می شد ۸ درصد باشد اما این رشد به ۱۰ درصد رسیده است لذا متحمل این خاموشی ها شده است.

مرادی مجد کاهش تولید برق واحد های آبی را ۶۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: مصرف پیک امسال ۵۷ هزار مگاوات بوده در صورتی که ظرفیت کشور ۵۲ هزار مگاوات است و ما مجبوریم خاموشی ها را اعمال کنیم.

وی اشاره ای به مصرف بی رویه برق در مناطق زلزله زده کرد و افزود: بنا به دستور استاندار هیچگونه اعمال قطعی برق در ۹ شهرستان زلزله زده نداریم و این بدان معنا نیست که سهمیه قطعی برق مناطق زلزله زده استان به قطعی شهر کرمانشاه اضافه شده باشد.

وی با توجه به گلایه های اصناف و صنایع مختلف که در جلسه حضور داشتند ابراز داشت: سعی کردیم در این خصوص قبل از هرگونه قطعی برق به وسیله پیامک ساعت خاموشی را به اطلاع مدیران برسانیم تا آسیب کمتری متوجه آنها شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۱۱ درصد مصرف برق استان مربوط به اماکن صنعتی است،اذعان داشت: این مقدار در اصناف کمتر از ۱۰ درصد، در مصارف خانگی ۴۵ درصد و در ادارات ۱۵ درصد است.