کشف جاسوس‌افزاری برای دسترسی به چت های تلگرام
کشف جاسوس‌افزاری برای دسترسی به چت های تلگرام

به تازگی جاسوس‌افزاری به نام «Tizi»کشف شده که به تاریخچه چت‌های تلگرام دسترسی دارد. این جاسوس افزاربا دسترسی به روت دستگاه ، سراغ تصاویر شخصی کاربر، تاریخچه تماس و چت‌ها در اپلیکیشن‌هایی مانند فیسبوک، واتس اپ و حتی سرویس پیام رسان رمزگذاری شده تلگرام می رود. در همین راستا مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات […]

به تازگی جاسوس‌افزاری به نام «Tizi»کشف شده که به تاریخچه چت‌های تلگرام دسترسی دارد.

این جاسوس افزاربا دسترسی به روت دستگاه ، سراغ تصاویر شخصی کاربر، تاریخچه تماس و چت‌ها در اپلیکیشن‌هایی مانند فیسبوک، واتس اپ و حتی سرویس پیام رسان رمزگذاری شده تلگرام می رود.

در همین راستا مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) در خصوص این بدافزار اعلام کرده است که این جاسوس‌افزار مورد اشاره می تواند پیامکی شامل مختصات جغرافیایی دستگاه ارسال کند، با دوربین موبایل تصویربرداری کند و حتی میکروفون ها را شنود کند. چنین چیزی واقعاً ترسناک است اما خبر خوب اینکه آسیب پذیری‌های مورد استفاده توسط Tizi مدتها پیش و در آپدیت امنیتی اندروید در آوریل ۲۰۱۶ برطرف شده‌اند. خبر بد هم این است که هنوز میلیون‌ها موبایل اندرویدی وجود دارد که این به‌روزرسانی را دریافت نکرده اند.

بنابر اطلاعات گوگل، اپلیکیشن های Tizi اکثراً توسط کاربرانی کنیایی دانلود می شوند و دیوایس‌های درصد کمی از کاربران آمریکایی هم آلوده شده است. بعد از کشف این رخنه امنیتی، گوگل اپلیکیشن‌ها را پاک کرد، اکانت توسعه‌دهندگان را به حالت تعلیق درآورد و پیام هشداری به تمام دیوایس‌هایی که احتمالاً آلوده شده‌اند فرستاد. علاوه بر این گفتنی است که Play Protect گوگل آپدیت شده تا بهتر قادر به تشخیص بدافزارهای مبتنی بر Tizi باشد.