ترامپ بار دیگر به چین و اتحادیه اروپا تاخت
ترامپ بار دیگر به چین و اتحادیه اروپا تاخت

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به چین و اتحادیه اروپا تاخت و آن ها را متهم به دستکاری عمدی در نرخ بهره و ارز کرد.  به نقل از راشا تودی، ترامپ در توئیتی نوشت: آمریکا باید از حق خود برای احقاق چیزی که در این مدت از طریق دستکاری غیرقانونی در نرخ ارز و توافقات […]

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به چین و اتحادیه اروپا تاخت و آن ها را متهم به دستکاری عمدی در نرخ بهره و ارز کرد.

 به نقل از راشا تودی، ترامپ در توئیتی نوشت: آمریکا باید از حق خود برای احقاق چیزی که در این مدت از طریق دستکاری غیرقانونی در نرخ ارز و توافقات تجاری با چین و اتحادیه اروپا از دست داده است عقب نشینی نکند. چین، اتحادیه اروپا و دیگران نرخ بهره و پول خود را دستکاری کرده‌اند در حالی که دلار روز به روز بیشتر تقویت می‌شود و از رقابت پذیری صنایع ما کاسته می‌شود.

تازه‌ترین دور حملات ترامپ به شرکای تجاری بزرگ این کشور پس از آن صورت می‌گیرد که در روزهای اخیر تنش‌ها بین طرفین شدت بیشتری گرفته است. یکی از نخستین اقدامات دولت ترامپ خروج از پیمان تجارت آزاد اقیانوس آرام بود که به گفته ترامپ باعث از بین رفتن میلیون‌ها شغل در آمریکا شده بود. وی هم چنین در یکی دیگر از اقدامات خود بر ضد تجارت جهانی، پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به ” نفتا” بین امریکا، مکزیک و کانادا را لغو کرد و طرفین در حال مذاکره مجدد هستند.

ترامپ در توئیتی دیگر نوشت: آمریکا نباید به خاطر این که کار خود را خوب انجام می‌دهد مجازات شود. با این کارها هر چه که تاکنون اندوخته‌ایم را از دست می‌دهیم. باید به آمریکا اجازه داده شود تا چیزهایی که در خلال دستکاری غیرقانونی ارزی و پیمان‌های بد را از دست داده است مجددا به دست آورد. بانک مرکزی آمریکا نیز از گزند انتقادات تند ترامپ در امان نماند و وی با انتقاد از فدرال رزرو به دلیل افزایش نرخ بهره نوشت: به این دلیل که نرخ بهره را بالا برده‌ایم بدهی بیشتری در انتظارمان است.

ترامپ پکن را متهم به سرقت مالکیت معنوی، دستکاری عمدی در ارزش یوان و ارائه یارانه به صادرکنندگان چینی کرده است.

پس از این اظهارات، ارزش دلار در برابر ین، یورو و یوان تضعیف شد و شاخص دلار که ارزش این ارز در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد ۰.۵ درصد کاهش یافت. باید منتظر ماند و دید بازار در ادامه چه واکنشی در معاملات ابتدای هفته در روز دوشنبه به این ادعاها خواهد داد.