دستگاه جدید«براکی‌تراپی» برای درمان سرطان ها به بهره‌برداری رسید
دستگاه جدید«براکی‌تراپی» برای درمان سرطان ها به بهره‌برداری رسید

دستگاه جدید براکی تراپی با قابلیت درمان تومورهای سرطانی داخل حفره‌ای، در بیمارستان شهدای تجریش تهران به بهره‌برداری رسید. دستگاه جدید براکی‌تراپی که با استفاده از سورس کبالت برای درمان سرطان‌های تخصصی زنان و همچنین سرطان‌هایی مانند مری، پروستات و رکتوم به کار می‌رود، راه‌اندازی شد. دکتر افشین رخشا مسئول بخش براکی‌تراپی بیمارستان شهدای تجریش […]

دستگاه جدید براکی تراپی با قابلیت درمان تومورهای سرطانی داخل حفره‌ای، در بیمارستان شهدای تجریش تهران به بهره‌برداری رسید.

دستگاه جدید براکی‌تراپی که با استفاده از سورس کبالت برای درمان سرطان‌های تخصصی زنان و همچنین سرطان‌هایی مانند مری، پروستات و رکتوم به کار می‌رود، راه‌اندازی شد.

دکتر افشین رخشا مسئول بخش براکی‌تراپی بیمارستان شهدای تجریش به سیستم درمانی مدرن این دستگاه اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های براکی‌تراپی قبلی اپلیکاتورهای قدیمی داشت و از دقت درمان کافی برخوردار نبود، اما دستگاه جدید با استفاده از سورس کبالت که تا ۵ سال فعالیت دارد، مطابق با استاندارهای جهانی، اپلیکاتورها و طراحی درمان مدرن‌تری دارد و محدودیتی برای تعداد درمان بیمار با این دستگاه وجود ندارد.

دکتر بهرام مفید رئیس بخش رادیوتراپی-آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش، بهره‌برداری از دستگاه جدید براکی‌تراپی با تعرفه کامل رایگان را گام بزرگی در درمان سرطان‌های داخل‌حفره ای برشمرد و افزود: بخش رادیوتراپی بیمارستان شهدای تجریش شامل دو بخش درمان‌های اکسترنال (خارجی) و درمان‌های اینترنال (داخلی) است. در خصوص دستگاه‌ها و درمان‌های خارجی بدلیل استفاده از تکنیک‌های پیشرفته در این بخش مانند سرویس IMRT شرایط خیلی خوبی برای درمان بیماران وجود دارد. در روش درمان‌های داخلی مانند براکی‌تراپی، سورس رادیواکتیو داخل بدن بیمار کار گذاشته می‌شود و در حال حاضر برای درمان سرطان‌های تخصصی زنان مانند رحم و دهانه رحم به کار می‌رود.

وی با اشاره به این نکته که بیمارستان شهدای تجریش تنها بیمارستان دولتی است که براکی‌تراپی را با تعرفه کاملاً رایگان به بیماران ارائه می‌دهد، به نقش خیرین در تأمین هزینه‌های تجهیزات درمانی اشاره و تصریح کرد:
در سال ۱۳۵۱ همزمان با تأسیس بخش رادیوتراپی، این بخش با امکانات بسیار اندک، دستگاه‌ها و تجهیزات درمانی شروع به‌کار کرد، اما هم‌اکنون به همت موسسه خیریه بهنام دهش‌پور و خیرین، این بخش از لحاظ تجهیزات کامل، افزایش تعداد تخت‌های بخش بستری و توسعه درمانگاه از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.