دستگیری سارقانی که شیفتی سرقت می کردند
دستگیری سارقانی که شیفتی سرقت می کردند

سه جوان معتاد که به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت NS اقدام به تشکیل باند سرقت کرده و به صورت شیفتی از شهروندان شرق تهران سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.  چندی پیش فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه به ماموران اعلام کرد که از سوی موتورسیکلت سواری که بریک دستگاه موتور سیکلت NS  قرمز رنگ […]

سه جوان معتاد که به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت NS اقدام به تشکیل باند سرقت کرده و به صورت شیفتی از شهروندان شرق تهران سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

 چندی پیش فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه به ماموران اعلام کرد که از سوی موتورسیکلت سواری که بریک دستگاه موتور سیکلت NS  قرمز رنگ سوار بوده مورد سرقت قرارگرفته است که بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران کلانتری قرار گرفت.

در جریان رسیدگی به این شکایت، ماموران متوجه شدند که چندین مورد سرقت دیگر به همین شیوه نیز در همین کلانتری و تعدادی دیگر از کلانتری های محدوده شرق تهران به ثبت رسیده و در تمامی این سرقت ها سارق یک نفر بوده و با موتورسیکلت NS قرمز رنگ با پلاک مخدوش اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان کرده است.

در ادامه رسیدگی ماموران از مالباخته خواستند تا تصویر دوربین های مداربسته محل سرقت را برایشان ببرد که پس از دریافت تصویر دوربین ها مشخصات ظااهری سارق به دست آمد.

تحقیقات ماموران برای دستگیری این فرد ادامه داشت تا اینکه آنان موفق به شناسایی مخفیگاه این فرد در خیابان پرستار شده و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی برای ورود به خانه این فرد اقدام کردند اما علیرغم آنکه ماموران از حضور افرادی در داخل خانه مطمئن بودند کسی در را بازنکرد و دقایقی بعد هم فریادهای ساکنان محل نشان داد که افراد داخل خانه قصد فرار از پشت بام را دارند.

سه متهم درحالی که قصد داشتند از طریق پشت بام از دست ماموران فرارکنند، تعقیب و گریز میان آنان درگرفت و سرانجام دقایقی بعد هر سه نفر دستگیر و به همان محل مخفیگاهشان منتقل شدند، در مخفیگاه این افراد یک دستگاه موتور NS قرمز رنگ نیز وجود داشت اما سه نفر منکر مالکیت موتور سیکلت شده و حتی یکی از سه نفر نیز درحالی که تصور می کرد حواس ماموران را پرت کرده است، اقدام به پرتاب کردن سوئیچ موتور از جیبش به کف حیاط کرد.

سه متهم به همراه موتورسیکلت به کلانتری منتقل شده و در آنجا از سوی تعدادی از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند و در حالی که چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند لب به اعتراف گشوده و معترف شدند که سرقت ها را به صورت روزانه و نوبتی انجام داده اند و هر روز یک نفر مسئول سرقت با موتور سیکلت بود و پس از سرقت گوشی های تلفن همراه گران قیمت، هرکدام از آنها را به مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومان به فروش می رساندند.

این سارقان در ادامه اعتراف خود گفتند که هرفردی که شیفت سرقتش بوده، باید همان روز موادمخدر مصرفی هر سه نفر را تهیه می کرده است و تا کنون نیز حدود ۲۰ سرقت به همین شیوه انجام داده اند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده برای هر سه سارق که حدود ۲۵ سال سن داشتند، پرونده ای تشکیل شد و متهمان برای ادامه روند رسیدگی به جرم به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ معرفی شدند