دلار وسهام اروپایی افت کردند
دلار وسهام اروپایی افت کردند

در آستانه دیدار رییس‌جمهور ترامپ و رییس کمیسیون اروپا، جانکلود جانکر، دلار و سهام اروپایی افت کردند، اما با احتیاط سرمایه‌گذاران در مورد مذاکرات تجاری، حرکت‌های بازار محدود شد.  چهارشنبه شب، در آستانه دیدار رییس‌جمهور ترامپ و رییس کمیسیون اروپا، جانکلود جانکر، دلار و سهام اروپایی افت کردند، اما با احتیاط سرمایه‌گذاران در مورد مذاکرات […]

در آستانه دیدار رییس‌جمهور ترامپ و رییس کمیسیون اروپا، جانکلود جانکر، دلار و سهام اروپایی افت کردند، اما با احتیاط سرمایه‌گذاران در مورد مذاکرات تجاری، حرکت‌های بازار محدود شد.

 چهارشنبه شب، در آستانه دیدار رییس‌جمهور ترامپ و رییس کمیسیون اروپا، جانکلود جانکر، دلار و سهام اروپایی افت کردند، اما با احتیاط سرمایه‌گذاران در مورد مذاکرات تجاری این دو قدرت اقتصادی، حرکت‌های بازار محدود ماند.

دیدار رییس جمهور ترامپ و رییس کمیسیون اروپا، جانکر، راس ساعت ۲۲:۱۵ به وقت تهران آغاز شده است و محوریت آن بر اختلافات تجاری و تعرفه‌های طرفین معطوف خواهد شد.

دلار ۰.۱۲ درصد در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان افت کرد و شاخص آن به ۹۴.۴۹۵ واحد رسید. در برابر ین دلار ۰.۱۳ درصد افت کرد و به نرخ ۱۱۱.۰۴ ین رسید. همچنین یورو ۰.۱ درصد رشد کرد و نرخ خود را به ۱.۱۶۹۲ رساند.

اما درحالی‌که سرمایه‌گذاران با دقت منتظر مذاکرات رده‌بالای تجاری در واشنگتن هستند، سهام اروپایی افت کرد. با سقوط ۱.۹ درصدی سهام زیرشاخص خودرو در اروپا، شاخص استاکس ۶۰۰ پن‌یوروپین ۰.۳ درصد افت کرد.

سهام شرکت‌های خودروسازی برای این‌که رشد کنند، وابستگی سنگینی به صادرات دارند. ترامپ تهدید کرده است که بر واردات خودروهای اروپایی تعرفه وضع خواهد کرد.