دلیل فشار برای حذف آزمون زبان انگلیسی از نامزدهای دبیر کلی کمیته ملی المپیک چیست؟
دلیل فشار برای حذف آزمون زبان انگلیسی از نامزدهای دبیر کلی کمیته ملی المپیک چیست؟

در حالی که طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک تسلط دبیر کل کمیته بر زبان انگلیسی تاکید شده اما اقداماتی برای حذف آزمون زبان از سوی یک جناح خاص در حال انجام است. در شرایطی که جلسه ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک با حضور هر ۵ عضو این ستاد روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار […]

در حالی که طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک تسلط دبیر کل کمیته بر زبان انگلیسی تاکید شده اما اقداماتی برای حذف آزمون زبان از سوی یک جناح خاص در حال انجام است.

در شرایطی که جلسه ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک با حضور هر ۵ عضو این ستاد روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و در این جلسه بر برگزاری آزمون زبان انگلیسی از کاندیداهای پست دبیر کلی کمیته المپیک تاکید و این اقدام مصوب شد اما شنیده‌ها از برخی تحریکات در این زمینه خبر می‌دهد.

گفته می‌شود این تحرکات از سوی گروهی که برای ریاست کمیته المپیک کاندیدایی ندارد در حال انجام است تا برگزاری آزمون را به حالت تعلیق یا حتی غیر رسمی دربیاورد تا یکی از کاندیداهای دبیر کلی کمیته المپیک که تسلطی بر زبان انگلیسی ندارد توانایی حضور در انتخابات را داشته و زمینه را برای شکستن شدن آرا و به دور دوم رفتن انتخابات فراهم کند.

این گروه با این اقدام به دنبال این هستند تا با رفتن انتخابات دبیر کلی به دور دوم، زمینه را برای پیروزی کاندیدای مدنظر خود فراهم کنند و در شرایطی که شانسی برای در اختیار گرفتن ریاست کمیته المپیک در اختیار ندارند، حداقل نماینده خود را در پست دبیر کلی کمیته مشاهده کنند. همه این تحرکات در حالی است که تمامی اقدامات عملی، مکاتبات و مراودات بین‌المللی کمیته از طریق دبیر کل انجام می‌شود و نیاز به آشنایی به زبان انگلیسی از حداقلی‌ترین شرایط برای فرد برگزیده در این سمت است. طبق اساسنامه کمیته المپیک نیز تسلط دبیر کل کمیته بر زبان انگلیسی تاکید شده است و عدم آشنایی دبیر کل به زبان انگلیسی مانند این می ماند که وزیر خارجه یک کشور از برقراری ارتباط به یک زبان بین‌المللی محروم باشد.

حال در این شرایط باید از این دوستان سوال پرسید چرا با اعمال فشار و تحرکات پشت پرده به دنبال حذف برگزاری آزمون زبان انگلیسی از کاندیداهای دبیر کلی کمیته المپیک هستند و چرا با این اقدام به دنبال فدا کردن منافع ورزش کشور برای مصالح شخصی هستند؟