رئال مادرید ۲-۴ اتلتیکو مادرید؛ کهکشان بی دفاع
رئال مادرید ۲-۴ اتلتیکو مادرید؛ کهکشان بی دفاع

دیشب و در جریان یکی از زیباترین جدال‌های تاریخ سوپرکاپ اروپا، اتلتیکومادرید با برتری ۴-۲ مقابل رئال‌مادرید هم انتقام دو فینال لیگ قهرمانان اروپا را گرفت و هم توانست به عنوان قهرمانی سوپرکاپ اروپا برسد. اتلتی‌ها با شروعی فوق‌العاده در استونی، حریف همشهری را انگشت به دهان گذاشتند و تنها پس از گذشت ۴۰ ثانیه […]

دیشب و در جریان یکی از زیباترین جدال‌های تاریخ سوپرکاپ اروپا، اتلتیکومادرید با برتری ۴-۲ مقابل رئال‌مادرید هم انتقام دو فینال لیگ قهرمانان اروپا را گرفت و هم توانست به عنوان قهرمانی سوپرکاپ اروپا برسد.

اتلتی‌ها با شروعی فوق‌العاده در استونی، حریف همشهری را انگشت به دهان گذاشتند و تنها پس از گذشت ۴۰ ثانیه از زمان بازی بود که دیگو کاستا، مهاجم آماده و گلزن اسپانیایی موفق شد تا تیمش را خیلی زود پیش بیندازد. در ادامه،  این کریم بنزما بود که با یک ضربه سر زیبا دروازه اوبلاک را گشود تا مردان لوپتگی کار را به تساوی بکشاند.

در نیمه دوم، سرخیو راموس از روی نقطه پنالتی تیمش را جلو انداخت اما کاستا حدودا ۱۰ دقیقه مانده به اتمام بازی، برای بار دوم دروازه ناواس را باز کرد تا عدد ۲ در مقابل نام هر دو تیم ثبت شود. در وقت های اضافه نیز یک والی تماشایی از سائول نیگوئز و ضربه تمام کننده کوکه، سبب شد تا شکست تلخ لوس‌بلانکوس رقم بخورد و روخی‌بلانکوس در استونی به مقام قهرمانی سوپرکاپ اروپا برسد. این شکست باعث شد تا لوپتگی کار خود را با باخت شروع کند و رکورد ۸ فینال متوالی با پیروزی پشت سر گذاشته شده توسط قوهای سپید زیر نظر زیدان نیز شکسته شود اما برندگان و بازندگان این بازی جذاب چه کسانی بودند؟

برندگان:

۱- دیگو کاستا: 

شب گذشته، کاستا با شماره ۱۹ مورد علاقه خود ظاهر شد و نام خود را دوباره به عنوان یکی از خطرناکترین مهاجمان هدف فعلی مستطیل سبز مطرح کرد. گل اول او نشان‌دهنده توانایی ذاتی و بالای او در امر گلزنی بود. گلی که  در ثانیه ۴۹ به ثمر رسید تا سریعترین گل تاریخ فینال های باشگاهی قاره اروپا لقب بگیرد و رکورد قبلی را که در دستان پائولو مالدینی، مدافع اسطوره‌ای میلان با گلزنی در فینال دراماتیک سال ۲۰۰۵ در استانبول و در مقابل لیورپول بود؛ بشکند. کاستا دومین گل خود را نیز با جایگیری عالی خود به ثمر رساند تا بازی به وقت اضافه برود. البته تنها گلزنی برای مهاجم ماتادور کافی نبود و او بر روی گل‌های سوم و چهارم نقش کلیدی داشت.

 

۲- سائول نیگوئز:

با رفتن بازی به وقت‌های اضافه، افراد بسیاری رئال‌مادرید را برنده بازی می‌دانستند و به عملکرد خوب این تیم در اوقات اضافه در فصول اخیر اشاره داشتند اما ضربه والی استثنایی سائول نیگوئز باعث شد تا جریان بازی به سود مردان دیگو سیمئونه باز گردد و رئالی که نمایش برتری در دو نیمه‌ وقت معمول داشت از هم گسیخته نشان دهد.

دیشب، سائول نیگوئز گل شماره ۲۹ خود را با لباس اتلتیکو مادرید به ثمر رساند. در ۲۸ مرتبه قبل، روخی‌بلانکوس هیچگاه بازی را واگذار نکرده بود و تنها ۴ بار متوقف شده بود! در حقیقت این هشتمین باری است که سائول در یک بازی مرحله حذفی اروپایی گلزنی می‌کند که سه مورد از این گل‌ها، فصل پیش و در جریان قهرمانی روخی‌بلانکوس در لیگ اروپا به ثمر رسید. به گل مهمی نیاز دارید؟! با سائول تماس بگیرید!

 

۳- کریم بنزما و گرت بیل:

با رفتن کریستیانو رونالدو از رئال‌مادرید، همه نگاه‌ها به کریم بنزما و گرت‌بیل بود که آیا آن‌ها می‌توانند جانشین CR7 شوند یا خیر. با توجه به اینکه هر دو مهاجم مذکور، در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ حضور نداشتند؛ دیشب یک بازی فوق‌العاده را ارائه دادند. دو مهاجم ولزی و فرانسوی، هماهنگی خوبی داشتند و با اعتماد به نفس بازی می‌کردند. این هماهنگی روی گل اول کهکشانی‌ها با ضربه سر زیبا و تمام‌کننده بنزما کاملا مشهود است. نمایش دیشب این دو ستاره دلپذیر بود و هواداران قوهای سپید را به ادامه راه امیدوار نگه داشت.

 

بازندگان: 

۱- سرخیو راموس:

کاپیتان کهکشانی‌ها، پیش از آغاز بازی به جنگ لفظی با یورگن کلوپ در رسانه‌ها دامن زده بود و به صحبت‌های آقای معمولی درباره فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا پاسخ داده بود. او گفته بود که مدت‌هاست در سطح بالایی بازی می‌کند. سخن این مدافع اسپانیایی کاملا درست بود و تا ۱۰ دقیقه پیش از اتمام وقت معمول بازی عملکرد راموس مناسب محسوب می‌شد.

اگر چه روی گل اول نیز می‌توان راموس را به عنوان مقصر مطرح کرد اما او در ادامه به خوبی تیم را رهبری کرد؛ در نبود رونالدو توپ را از روی نقطه پنالتی به تور دروازه اوبلاک چسباند تا پنجمین گلش با لباس رئال‌مادرید به رقیب همشهری، گل پیروزی‌بخش آن دقایق باشد. اما پس از گل دوم، دفاع نه‌چندان مطمئن قوهای سپید از هم گسیخت و راموس با یک کارت زرد در اواخر بازی، تلخی شکست را برای خودش بیش از پیش کرد.

 

۲-کیلور ناواس:

به دلیل آماده نبودن کورتوآ، آخرین شانس ناواس برای اثبات خود به لوپتگی، دیدار برابر اتلتیکو‌مادرید بود اما ناواس قدر این فرصت را ندانست. او در ثانیه ۴۹ دروازه خود را باز شده دید و این در حالی بود که او میبایست عملکرد بهتری را روی این ضربه به نمایش می‌گذاشت.

او روی گل دوم و پاس کات‌بک آنخل کوریا نیز عملکرد مناسبی نداشت تا شب تلخ خود را تکمیل کند. البته او روی گل‌های سوم و چهارم نمی‌توانست هیچ کاری بکند. سفیدپوشان مادریدی می‌بایست قفس توری خود را در فصل جدید به کورتوآ بسپارند.

 

۳- خوان‌فران:

اگر چه این مدافع کناری کهنه‌کار اسپانیایی، همواره یک مدافع ارزشمند برای روخی‌بلانکوس بوده است اما به نظر می‌رسد دوران او و اتلتیکو به انتهای خط نزدیک می‌شود. او در بازی شب گذشته کند عمل کرد، فضای پشت خود را پوشش نداد و در نهایت با خطای هند یک پنالتی را تقدیم مردان لوپتگی کرد. اگر چه او روی گل دوم تیمش نقش داشت اما اشتباه عجیب مارسلو، باعث ایجاد این نقش شد.

نکته‌ای که این عملکرد خوان فران را فضاحت‌بار تر می‌کند این است که باشگاه اتلتیکومادرید، شیمه ورسالیکو، مدافع راست کروات خود را به مدت یک فصل و به شکل قرضی راهی اینتر کرده است و شاید سیمئونه امیدوار به درخشش خرید جدیدش، سانتیاگو آریاس کلمبیایی باشد.