رئیس جمهور فرانسه بر ضرورت پایبندی آمریکا به برجام تأکید کرد
رئیس جمهور فرانسه بر ضرورت پایبندی آمریکا به برجام تأکید کرد

رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی تلفنی با همتای آمریکایی خود، بر اهمیت پایبندی واشنگتن به توافق هسته ای ایران تأکید کرد. به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» روز پنج شنبه در گفتگویی تلفنی با «دونالد ترامپ»بر اهمیت و ضرورت پایبندی آمریکا به توافق هسته ای ایران -موسوم به «برجام»- تأکید کرد. رئیس جمهور فرانسه در […]

رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی تلفنی با همتای آمریکایی خود، بر اهمیت پایبندی واشنگتن به توافق هسته ای ایران تأکید کرد.

به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» روز پنج شنبه در گفتگویی تلفنی با «دونالد ترامپ»بر اهمیت و ضرورت پایبندی آمریکا به توافق هسته ای ایران -موسوم به «برجام»- تأکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه در شرایطی این نکته را به همتای آمریکایی خود گوشزد می کند که همگان در انتظار اعلام تصمیم نهایی کاخ سفید در مورد تمدید یا عدم تمدید تعلیق تحریمهای ایران هستند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «رئیس جمهور [امانوئل ماکرون]… بار دیگر عزم فرانسه برای اجرای دقیق این توافق و اهمیت رعایت آن از سوی تمامی طرفهای امضاء کننده را یادآور شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «اجرای صحیح این توافق باید با روند تقویت گفتگوها با ایران بر سر برنامه [موشک] بالستیک و سیاست منطقه ای آن، و با هدف تضمین ثبات بیشتر در منطقه خاورمیانه همراه شود».