تنها راه حل مشکلات شبه جزیره کره دیپلماتیک و مذاکرات مستقیم است
تنها راه حل مشکلات شبه جزیره کره دیپلماتیک و مذاکرات مستقیم است

روسای جمهوری روسیه و فرانسه ضمن اعلام آمادگی برای هماهنگی اقدامات در زمینه سوریه، تنها راه حل مشکلات شبه جزیره کره را دیپلماتیک و مذاکرات مستقیم دانستند. به نقل از خبرگزاری «نووستی»، کاخ کرملین اعلام نمود که “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه و “امانوئل ماکرون” رئیس جمهوری فرانسه در جریان مذاکراتی تلفنی برای افزایش هماهنگی […]

پوتین

روسای جمهوری روسیه و فرانسه ضمن اعلام آمادگی برای هماهنگی اقدامات در زمینه سوریه، تنها راه حل مشکلات شبه جزیره کره را دیپلماتیک و مذاکرات مستقیم دانستند.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، کاخ کرملین اعلام نمود که “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه و “امانوئل ماکرون” رئیس جمهوری فرانسه در جریان مذاکراتی تلفنی برای افزایش هماهنگی اقدامات دو کشور در زمینه حل و فصل بحران در سوریه اعلام آمادگی کردند.

در بیانیه کرملین آمده است: «روسای جمهوری دو کشور تمایل خود برای افزایش هماهنگی اقدامات در زمینه سوریه، از جمله در چارچوب مذاکرات ژنو زیر نظر سازمان ملل، را اعلام کردند. امانوئل ماکرون همچنین تاکید کرد که پیشنهاد فرانسه برای ایجاد گروه تماس سوریه با شرکت کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و دیگر کشورهای تاثیرگذار بر اوضاع سوریه، می تواند در عادی سازی وضعیت در این کشور موثر باشد.»

بر اساس این اطلاعات، رئیس جمهوری روسیه همچنین از همتای فرانسوی خود خواست تا از ابتکارعمل مسکو برای تشکیل گروه ماموریت حفاظت از صلح سازمان ملل برای اعزام به مناطق جنوب شرقی اوکراین حمایت کند.

در بیانیه کرملین آمده است: «روسای جمهوری روسیه و فرانسه روند توسعه بحران داخلی در اوکراین را نیز بررسی کردند. طرفین بر اهمیت رعایت کامل توافقات صورت گرفته بین طرفین، از جمله “آتش بس مدارس” و همچنین توافقات در چارچوب تصمیمات رهبران گروه نورماندی، تاکید کردند. در عین حال ولادیمیر پوتین از ماکرون خواست تا از ابتکارعمل مسکو برای اعزام نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به منظور تامین امنیت ناظرین سازمان امنیت و همکاری اروپا در منطقه دونباس اوکراین حمایت کند.»

رهبران روسیه و فرانسه همچنین در جریان گفت‌وگوهای تلفنی خویش، ادامه وخامت اوضاع شدید در منطقه شبه جزیره کره را غیرقابل قبول دانسته و تاکید کردند که حل و فصل اوضاع تنها با کمک مذاکرات مستقیم طرفین ممکن خواهد بود.

کرملین یادآور شد، روسای جمهوری دو کشور در این خصوص اتفاق نظر داشتند که وخامت اوضاع شدید در منطقه شبه جزیره کره که عواقب خطرناکی برای همه جهان خواهد داشت، تنها از طریق راههای دیپلماتیک و سیاسی، از جمله با کمک ازسرگیری مذاکرات مستقیم ممکن است.»