رای دیوان عدالت درباره تعرفه خودرو به ما ابلاغ نشده است
رای دیوان عدالت درباره تعرفه خودرو به ما ابلاغ نشده است

وزیر صنعت بابیان اینکه برای تغییر تعرفه واردات خودرو، منتظر رای هیات وزیران هستیم،گفت:تلاش می کنیم مصوبه کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی بزودی ابلاغ شود اما هنوز رای دیوان عدالت به ما ابلاغ نشد.  محمد شریعتمداری در حاشیه پنجمین همایش بین المللی خودرو در جمع خبرنگاران، درباره رای دیوان عدالت اداری، با بیان اینکه برای تغییر […]

وزیر صنعت بابیان اینکه برای تغییر تعرفه واردات خودرو، منتظر رای هیات وزیران هستیم،گفت:تلاش می کنیم مصوبه کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی بزودی ابلاغ شود اما هنوز رای دیوان عدالت به ما ابلاغ نشد.

 محمد شریعتمداری در حاشیه پنجمین همایش بین المللی خودرو در جمع خبرنگاران، درباره رای دیوان عدالت اداری، با بیان اینکه برای تغییر تعرفه واردات خودرو، منتظر رای هیات وزیران هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم که به زودی مصوبه کاهش تعرفه خودروهای هیبرید ابلاغ شود اما هنوز رای دیوان عدالت به ما ابلاغ نشده است.

وزیر صنعت در خصوص تحویل قراردادها از دولتی به دولت بعد و دیرکرد اجرای قرارداد رنو، با بیان اینکه از عمر دولت دوازدهم مدت زیادی نمی گذرد و آن قرارداد برای عملیاتی شدن نیازمند مقدماتی است، افزود: باید سرمایه گذار خارجی رفت و آمد کند تا هم فضای صفر و هم در حال تولید را ببینید و ممکن است در مفاد آن تغییراتی کند.
البته ‌به لحاط فنی و زمانی طولانی نشده است.

وی تصریح کرد: سرمایه گذار خارجی در ایران محدودیتی قایل نیستیم و طرف قرارداد خودروسازان هستند و چرا که اکثر این شرکت ها عمدتا علاقمند به ایجاد جوینت ونچر با خوردوساز داخلی که سابقه کار در ایران دارد،‌هستند.در این همایش هم اگر از برندهای مشهور حضور داشتند، با خودروسازان داخلی ارتباط برقرار کرده اند. البته در حال حاضر یک شرکت فرانسوی با قطعه ساز داخلی برای نوسازی و همکاری توسعه قطعه ساز داخلی قرارداد امضا کرده است.

وی اظهار داشت: قطعه سازان باید در خودروسازی ها سهم داشته باشند، باید همه تلاش را بکنیم که  عمق ساخت داخل در ایران افزایش یابد.باید در سایه قراردادهای مهم و ابر پروژه ها همچون نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری کشور به فرمایش رییس جمهور در سایه این قراردادها، هم ساخت داخل موتور هم ساخت داخل گیربکس صورت گیرد که البته در گذشته هم این همکاری ها صورت می گرفت.

وی گفت: باید گرد و خاک گرفته شده از صنعت قطعه سازی و مجموعه سازی را کنار گذاریم و کشور را به سمت حرکت مسیر دهه ۸۰ برسانیم و با سرعت بیشتری برای خودروسازان بیشتر شود.