بزرگترین رخداد صنایع دستی کشور در سکوت
بزرگترین رخداد صنایع دستی کشور در سکوت

سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در حالی برپا شد که مراسم افتتاحیه آن به دلیل حضور شخصیت‌های سیاسی به تاخیر افتاد و سالن نمایشگاه با بوی ناخوشایندی همراه بود. سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران عصر روز سوم شهریور ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه بسیاری […]

سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در حالی برپا شد که مراسم افتتاحیه آن به دلیل حضور شخصیت‌های سیاسی به تاخیر افتاد و سالن نمایشگاه با بوی ناخوشایندی همراه بود.

سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران عصر روز سوم شهریور ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه بسیاری از هنرمندان صنایع دستی از شهرهای مختلف ایران به عرضه و نمایش آثار خود پرداخته اند و تا نهم شهریور نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه درحالی سه سالن را به خود اختصاص داده است که هیچ اطلاعاتی درباره آن به رسانه ها داده نشد و معاون صنایع دستی نیز نشست خبری معمول درباره آن را برگزار نکرد و برخلاف سالهای گذشته با سکوت پرسش برانگیزی همراه است.

در یکی از اخباری که توسط روابط عمومی یکی از استان‌ها پیرو این نمایشگاه منتشر شده است آمده شده که این نمایشگاه غرفه های رایگانی را به ده استان محروم و مناطق زلزله زده اختصاص می‌دهد همچنین روستاها و شهرهایی که به عنوان شهر و روستای ملی انتخاب شده اند امتیازات ویژه ای خواهند گرفت.

این نمایشگاه قرار بود در ساعت ١۴ روز سوم شهریور ماه برگزار شود اما مراسم افتتاحیه چند دقیقه قبل از شروع لغو شد و  سرانجام با حضور علی اکبر صالحی، محمد شمخانی و معصومه ابتکار در کنار علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی در ساعت ۱۸ برگزار شد.

شخصیت های سیاسی در این نمایشگاه به دیدن غرفه ها پرداختند و با صنایع دستی کشور آشنا شدند تا روابط سازمان میراث فرهنگی با دیگر سازمان‌ها و شخصیتهای سیاسی مستحکمتر شود از سویی آشنایی شخصیتهای سیاسی با صنایع دستی تبعات مثبتی را برای مدیران این سازمان در پی خواهد داشت.

این نمایشگاه هر روز از ساعت ده صبح تا شش بعد از ظهر برپاست. از دیگر نکات قابل توجه این نمایشگاه این است که سی امین نمایشگاه صنایع دستی همزمان با نمایشگاه فرش دستباف برپا شده و پیش بینی می شود که به همین دلیل بازدیدکنندگان آن نیز افزایش خواهد داشت.

امروز به عنوان روز افتتاحیه نمایشگاه تا ساعت هشت شب باز بود؛ اما خودروهای حمل و نقل بازدیدکنندگان  عصر روز شنبه کار نمی‌کردند و بازدیدکنندگان مجبور بودند  مسافت زیادی را تا خیابان اصلی پیاده طی کنند.

یک حاشیه آزاردهنده دیگر مراسم زمانی که بازدیدکنندگان وارد سالن هشت و نه محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران که محل حضور هنرمندان صنایع دستی است می‌شوند با بوی تعفن رو به رو میشوند بویی که پس از ساعتی برای غرفه داران عادی می‌شود. اما همچنان بازدیدکنندگان را آزار می‌دهد.