رهبر انقلاب به دولت فرصت دادند
رهبر انقلاب به دولت فرصت دادند

روز یکشنبه ۲۴ تیرماه دولت به دیدار رهبری انقلاب نایل آمدند و بعد از تلاطم بازار سکه و ارز زمینه برای تذکرات سیاسی اقتصادی به دولت فراهم شد. در این دیدار رهبرانقلاب تیم اقتصادی دولت را مسئول وقایع پیش آمده دانستند و اینگونه اشاره داشتند که تلاش برای جبران قابل انجام است. رهبر انقلاب اسلامی، […]

روز یکشنبه ۲۴ تیرماه دولت به دیدار رهبری انقلاب نایل آمدند و بعد از تلاطم بازار سکه و ارز زمینه برای تذکرات سیاسی اقتصادی به دولت فراهم شد.

در این دیدار رهبرانقلاب تیم اقتصادی دولت را مسئول وقایع پیش آمده دانستند و اینگونه اشاره داشتند که تلاش برای جبران قابل انجام است.

رهبر انقلاب اسلامی، تیم اقتصادی دولت را میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور خواندند و همه دستگاهها را به هماهنگی با آن فراخواندند.

معظم له شرط اصلی موفقیت در همه عرصه‌ها را برخورداری از «روحیه قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ» دانستند و افزودند: همه مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و با احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند. در این دیدار حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری  خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت:

همه تلاش خود را به کار می‌بندد تا نکاتی را که رهبری انقلاب بیان فرمودند، اجرا کند.

روحانی با تأکید بر اینکه برخی مسائل همچون اشکالات نظام بانکی وحجم نقدینگی، ارتباطی با تحریم و فشارهای خارجی ندارد و از گذشته وجود داشته است، به برنامه دولت برای حل این مسائل اشاره کرد و گفت: حل این مسائل جزو دستور کارهای اساسی شورای عالی هماهنگی اقتصادی و ستاد اقتصادی دولت است.

همچنین هماهنگی کامل قوا و دستگاهها برای خنثی کردن توطئه‌های امریکایی‌ها را ضروری دانست. رئیس جمهوری به این نکته اشاره نکرد که در همین پنج سال حاکمیت دولت یازدهم و دوازدهم حجم نقدینگی از سه برابر از آخرین سالهای دولت دهم هم فراتر رفته است و این یعنی بیماری غیر قابل درمان برای این کشور مظلوم و مردمی مظلوم تر. حسن روحانی رئیس‌جمهور در این دیدار اول امریکا را برای افزایش قیمتها مقصر ندانست و بعد در یک تناقض آشکار با اشاره به تلاش دشمن برای نگران کردن مردم از آینده و ایجاد انتظارات تورمی گفت: با وجود همه تلاشهای روانی و اقتصادی دشمنان ایران، درآمدهای ارزی و ریالی کشور در سه ماهه اول امسال بیش از سه ماهه اول سال قبل بوده و در بخش عمرانی ۲۲ برابر سال قبل اعتبارات لازم تخصیص داده و تأمین شده است. ریاست جمهوری گویا نمیدانند که مردم قیمت سکه و ارز را میدانندو به گفته های بانک مرکزی اعتماد ندارند و همین موجب نگرانی ایشان است  و البته کسی از ایشان نمیپرسد که موضوع بالاخره به تحریمها ربط دارد یا ندارد؟اینکه ما در بازار سکه و طلا رد پای پول بانکها را مشاهده کرده ایم ، اشتباه بود یا نبود؟

اینکه به گفته سخنگوی قوه قضائیه بانک مرکزی مانع مجازات خاطیان خرید ارز و سکه میشود دروغ است یا راست؟ اینکه در سیمای جمهوری اسلامی مسئول دولتی به ورود بیش از یکصد هزار دستگاه اتومبیل بدون رعایت مقررات اشاره دارد ، غلط است یا درست؟

اینکه دستگاههای رانت خوار بدون اینکه ماموریت واردات اقلامی را داشته باشند واردات غیر ضرور و با ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده اند، اشتباه است یا درست؟

این فرصت طلایی که دولت و تیم اقتصادی که مقام معظم رهبری ایشان را میاندار میدانند قابلیت جبران این فجایع را خواهد داشت یا خیر؟

بدون شک مقام معظم رهبری بر شرایط کشور مسلط هستند و این قابلیت را در دولت ملاحظه میفرمایند و طبعا همه کسانی که دل در گرو فرمایشان ایشان دارند بدون درنگ پاسخ ایشان را با لبیک خواهند داد.و امید وار خواهند بود که کشور از این نابسامانی با قدرت و عزت عبور نماید. والسلام

حمید رضا نقاشیان