چین به  یک “رهبر جهانی” و “بزرگترین ابرقدرت جهان” تبدیل خواهد شد
چین به  یک “رهبر جهانی” و “بزرگترین ابرقدرت جهان” تبدیل خواهد شد

رئیس‌جمهوری چین در کنگره ملی از طرح تبدیل کشورش تا سال ۲۰۵۰ به یک “رهبر جهانی” و “بزرگترین ابرقدرت جهان” پرده برداشت. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در جریان کنگره ملی پنج سالانه حزب حاکم کمونیست دیدگاهش را برای آینده حزب شرح داد. او گفت، زمان آن فرا رسیده است که چین […]

چین

رئیس‌جمهوری چین در کنگره ملی از طرح تبدیل کشورش تا سال ۲۰۵۰ به یک “رهبر جهانی” و “بزرگترین ابرقدرت جهان” پرده برداشت.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در جریان کنگره ملی پنج سالانه حزب حاکم کمونیست دیدگاهش را برای آینده حزب شرح داد. او گفت، زمان آن فرا رسیده است که چین به یک “نیروی مقتدر” تبدیل شود که بتواند جهان را در مسائل سیاسی، اقتصادی، نظامی و محیط زیست رهبری کند. او تاکید کرد: این نقطه عطف تاریخی، در توسعه چین نهفته است.

رئیس‌جمهوری چین تاکید کرد: ملت چین به پا خواسته، ثروتمند شده و قوی شده است و اکنون چشم‌انداز درخشان جوانه زدن را می‌پذیرد. این دوره‌ای است که چین بیشتر به نقطه مرکزی نزدیک می‌شود و کمک‌های بیشتری به بشریت می‌کند. چین کشور بزرگی است و سختی‌ها و مشقت‌های بسیاری به خود دیده است اما همچنان تسخیرناپذیر مانده است. مردم چین هم مردم بزرگی هستند؛ آنها مردمانی کوشا و شجاع هستند و هرگز در روند پیشرفت خلل ایجاد نمی‌کنند.

شی جینپینگ در سال ۲۰۱۲ رهبری حزب کمونیست چین و نیز رهبری چین را بر عهده گرفت. شی جینپینگ از زمان روی کار آمدن، خود را به عنوان یک دولتمرد نشان داده و تاکید کرده است چین یک قدرت جهانی مسوول است.