روحانی از برجام دل ببرد، اقتصاد نجات می یابد
روحانی از برجام دل ببرد، اقتصاد نجات می یابد

جناب حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع پاسداران سپاه کربلا در مازندران اظهارات مهمی فرموده اند که پرداختن به برخی از فراز های مرتبط با برجام خالی از لطف نخواهد بود بلکه فرایند بینش امثال این مرد وارسته در ساختاری نماینگی ولی فقیه و امثال ایشان در سپاه […]

جناب حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع پاسداران سپاه کربلا در مازندران اظهارات مهمی فرموده اند که پرداختن به برخی از فراز های مرتبط با برجام خالی از لطف نخواهد بود بلکه فرایند بینش امثال این مرد وارسته در ساختاری نماینگی ولی فقیه و امثال ایشان در سپاه پاسداران برهمگان روشن تر میشود.

ایشان اینگونه فرمایش فرموده اند که: « امروز شاهد موفقیت و پیروزی‌های بسیار مهم و سرنوشت‌سازی در مسیر حرکت نهضت امام(ره) و آماده‌ سازی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای حاکمیت جهانی نهضت اسلام به رهبری امام مهدی(عج) هستیم.

جامعه‌ای که انقلاب می‌کند ممکن است در یک دوره‌ای رشد و تحولاتش رشد الی‌الله باشد یا در دوره دیگر بازگشت به عقب و دچار تحول ارتجاعی شود،اگر مردم خط را گم کنند و خواسته‌ها را جای نیازها قرار بدهند و با فشار دشمن از سطح آرمان‌های خود تنزیل کنند دچار چرخش ارتجاعی شده و عقب‌گرد می‌کنند.آمریکا برای استحاله انقلاب مرحله به مرحله حرکت می‌کند تا جامعه دچار انقلاب درونی نشود و نتواند در برابر طاغوت بایستد،آنها ممکن است در آینده بگویند یا قدرت دفاعی و موشکی یا نان و معیشت! کدامش را می‌خواهید؟ چه بسا که در مرحله اول گفتند با برجام معیشت مردم سر و سامان می‌گیرد و شما معیشت می‌خواهید یا انرژی هسته‌ای به طور طبیعی مردم به سمت معیشت رفتند، در مرحله بعدی حقوق بشر و دین را علم می‌کنند که کدام یک از آنها را می‌خواهید؟ در حالی که نه معیشت را درست کردند نه بیکاری را! تا جامعه دچار انقلاب درونی نشود نمی‌تواند در برابر طاغوت بایستد و اولین مرحله انقلاب درونی انقلاب فکری و انقلاب اعتقادی است مرحله دوم تحول گفتمانی است یعنی در گفتمانش تغییر بوجود می‌آید، مرحله بعدی انقلاب نظامی‌ است، تحول بعدی هم اداری و ساختاری است که راس نظام، حجت خدا قرار دارد. صرفا در راس نظام، پیامبر یا ولی فقیه باشد کافی نیست و ما نیاز به یک تحول سازمانی و ساختاری داریم، اینکه اگر رئیس جمهوری در یک دوره انقلابی بود کافی نبوده و باید در همه دوره‌ها رئیس‌جمهور انقلابی باشد، کارآمدی نظام منوط به کارآمدی دولت و سیستم دولت است. جامعه ما از دوران کارگزاران دچار یک تحول ارتجاعی شد و این حرکت ارتجاعی با شیب تند شروع به رشد کرد.در دوره پیامبر و حضرت امیرالمومنین(ع) فرماندار و استاندار توسط خود آنها منصوب می‌شدند، در دوره ما مسؤولان با رای مردم انتخاب می‌شوند.جامعه رهبر انقلابی، رئیس جمهور انقلابی و وزیر انقلابی می‌خواهد.

یک روز می‌گفتند اروپایی‌ها نوچه هستند باید برویم سراغ کدخدا با کدخدا ببندیم، رفتند با کدخدا بستند و کدخدا برای هزارمین بار دوباره خیانت کرد، الان دوباره متوسل شدند به نوچه‌های کدخدا! حفظ آرمان‌ها هزینه دارد و سخت است و اگر ملتی متوجه نباشد که دارد چه می‌کند نتیجه‌اش می‌شود که از حق مسلم خود می‌گذرند اما در معیشت هم دچار مشکل می‌شوند.کار دولتمردان حاشیه‌پردازی و نظریه‌پردازی نیست، اگر نتوانیم انقلاب را حفظ کنیم مورد لعنت آیندگان قرار می‌گیریم همان‌طور که خودمان برخی بی‌تدبیری‌های گذشتگان را مورد لعنت قرار می‌دهیم. باید متناسب با شرایط و زمان، تکلیف‌مان را مشخص کنیم که سرنوشت دنیا و آخرت ما به این تکلیف عمل کردن بستگی دارد».

فی الواقع دو بحث عمده مورد نظر این قشر از تاثیر گزاران در جامعه قرار دارد.

اول اینکه برجام نوعی فریب بود که در مقابل معیشت واقع شد و ما در فرایند انتخاب فریب خوردیم.

دوم اینکه جامعه بودن تصمیماتی که از جنس انقلاب بوده باشد یا اداره نمیشود و یا بسود دشمن و در زمین دشمن اداره میشود و هر دوخصیصه مفهوم عقبگرد بسمت عملکرد ارتجاعی دارد و این دو خصیصه به روحانی هشدار میدهد ک تا وقت باقی است با یک تصمیم انقلابی بدون اینکه سه ماه دیگر منتظر تصمیمات دونالد ترامپ که از اتاق فکر صهیونیستها نشات میگیرد ومعطل و وامانده بمانید.

از برجام دل ببرید و صادقانه به ملت بگویید اشتباه کردیم و با کمک همه اقتصاد را با حمیت ملی بسازید. والسلام

حمید رضا نقاشیان