روند نزولی بورس در پی نزول قیمت دلار
روند نزولی بورس در پی نزول قیمت دلار
با شروع معاملات امروز بازار سهام هم‌زمان با روند نزولی قیمت دلار شاخص کل نیز به دلیل عرضه در کلیت بازار بیش از ۱/۵ درصد افت کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افت ۱٫۵ درصدی به یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز بیش از نیم درصد ریزش کرد.”روند نزولی بورس در پی نزول قیمت دلار ”

ارزش معاملات بازار سهام افت چشم‌گیری داشته است و امروز بعد از گذشت یک ساعت و نیم از معاملات بازار سهام ارزش معاملات به مقدار اندک ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسیده بود و چنین رقم اندکی یکی از بی‌سابقه‌ترین ارقام در مدت اخیر بوده است.

در حالی که پیش‌بینی می‌شد با ریزش قیمت ارز نمادهای بانکی و خودرویی مورد توجه بازار سهام قرار گیرند اما بعد از روند مثبت برخی از نمادهای این گروها در جریان معاملات دیروز بازار سهام امروز به دلیل فشار عرضه و جو هیجانی بازار این نمادها نیز روند نزولی پیدا کردند.

به نظر می‌رسد توجه بازار سهام عوض شده و صنایع برتر بورس امروز نمادهای دارویی بودند.

نمادهای کساوه، سصفها، تیپیکو، فپنتا، دامین، خزر و شدوص بیشترین تاثیر مثبت بر افزایش ارزش بازار را داشته است همچنین نمادهای فملی، کگل، خودرو، وبملت، فولاد، پارس و شتران نمادهایی هستند که بیشترین تاثیر بر کاهش ارزش شاخص کل را داشته‌اند.

طبق پیش‌بینی کارشناسان شاخص کل بازاز سهام بعد بیش یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت تا زمانی که روند سهم‌های دلاری به تعادل برسد.”روند نزولی بورس در پی نزول قیمت دلار ”

همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام نماد غپینو به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف گردید و گروه کاشی و سرامیک نیز مانند دیروز روندی مثببت داشت.

 مهم‌ترین اطلاعاتی که طی روزهای گذشته در قالب اطلاعات با اهمیت گروه الف در کدال منتشر شده است، مربوط به افزایش نرخ محصولات شرکت‌ها و تحصیل سهام برخی از شرکت‌های بزرگ می‌شود.

در اطلاعیه شرکت رادیاتور ایران نیز از افزایش نرخ مربوط به فروش محصولات آلومینیومی به شرکت ساپکو خبر داده شده است. بدین ترتیب مطابق قرارداد فی‌مابین قیمت هر رادیاتور خودرو از ۲۳۰ هزار به ۳۰۹ هزار تومان رسیده است. نسبت فروش این محصول به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل شرکت ۱۰ درصد عنوان شده که رقم آن ۹/ ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

  • منبع خبر : تجارت نیوز