رونمایی از نسخه تجاری ایمن ترین موبایل جهان
رونمایی از نسخه تجاری ایمن ترین موبایل جهان

به تازگی از نسخه تجاری ایمن ترین موبایل جهان رونمایی شده است. این موبایل پیامک ها را پس از خوانش کاربر پاک می کند و نیازمند احراز هویت دو مرحله ای برای باز کردن قفل دستگاه است. به نقل از میل آنلاین، استارت آپ امنیت سایبریDark Matter در کنگره جهانی موبایل از ایمن ترین تلفن هوشمند […]

به تازگی از نسخه تجاری ایمن ترین موبایل جهان رونمایی شده است. این موبایل پیامک ها را پس از خوانش کاربر پاک می کند و نیازمند احراز هویت دو مرحله ای برای باز کردن قفل دستگاه است.

به نقل از میل آنلاین، استارت آپ امنیت سایبریDark Matter در کنگره جهانی موبایل از ایمن ترین تلفن هوشمند دنیا به نام  KATIMرونمایی کرد. این موبایل با نمایشگر ۵.۲ اینچی شبیه یک تلفن هوشمند معمولی اما مجهز به فناوری های متعددی است.

 به عنوان مثال دستگاه مجهز به فناوری پیشرفته رمزگذاری است که هک آن غیر ممکن است.

 در صورت سرقت موبایل، دستگاه منفجر نمی شود اما دارای ویژگی خاصی است که پس از مدت زمان مشخصی پیام های کاربر را به طور خودکار از بین می برد.با کمک این ویژگی پیام ها پس از خوانش کاربر پاک می شوند و به این ترتیب  فقط چشمان کاربر آنها را رصد می کند!

علاوه براین موارد  کارمندانDark Matter می توانند موبایل را از راه دور کنترل کنند و در صورت رصد هرگونه دستکاری در دستگاه، اطلاعات را نیز پاک کنند.

تلفن هوشمند مجهز به الگوریتم های قدرتمند رمزگذاری است. هکرها برای دسترسی به اطلاعات موجود در موبایل باید کلید های رمزگذاری شده دستگاه را هک کنند. این کلیدها در یک کارت میکرواس دی ذخیره شده اند که روی هیچ موبایل دیگری فعال نمی شود. این  کارت همچنین حاوی اطلاعات شخصی مانند نام ورود و پسوردهای کاربر است.

همچنین کاربرانKATIM برای باز کردن قفل دستگاه باید فرایند احراز هویت دو مرحله ای را پشت سربگذارند.

اما جالب ترین ویژگی موبایلshield mode نام دارد. این ویژگی میکروفون، دوربین، بلوتوث و حسگرهای حرکت دستگاه را قطع می کند و به این ترتیب امکان جاسوسی از مکالمات فرد نیز از بین می رود. این ویژگی با کمک دکمه ای در کنار موبایل فعال می شود.

نمونه اولیه این موبایل در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ رونمایی شد اما نسخه تجاری آن در کنگره امسال عرضه شد.