رویارویی با مشکلات جهان اسلام تنها با اتحاد قابل حل است
رویارویی با مشکلات جهان اسلام تنها با اتحاد قابل حل است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:جهان اسلام اکنون درگیر تنش های زیادی است که تنها با اتحاد و همدلی این کشورها قابل حل خواهد بود. به نقل از خانه ملت؛ علی لاریجانی دیروز (شنبه) در دیدار با سالیفو تیموره نایب رئیس مجلس بورکنیافاسو اظهار داشت: کنفرانس بین المللی کشورهای اسلامی،فرصتی مغتنم درجهت رسیدن به آرای مشترک برای رویارویی با […]

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:جهان اسلام اکنون درگیر تنش های زیادی است که تنها با اتحاد و همدلی این کشورها قابل حل خواهد بود.

به نقل از خانه ملت؛ علی لاریجانی دیروز (شنبه) در دیدار با سالیفو تیموره نایب رئیس مجلس بورکنیافاسو اظهار داشت: کنفرانس بین المللی کشورهای اسلامی،فرصتی مغتنم درجهت رسیدن به آرای مشترک برای رویارویی با معضلات کنونی است.

وی افزود: امروزه شاهد اقدامات ماجراجویانه ازسوی آمریکا هستیم و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف یکی از این دست اقدامات است که با یک نگاه نژادپرستانه این تصمیم گرفته شد.

رئیس قوه مقننه کنفرانس بین المللی کشورهای اسلامی را زمینه ساز گسترش روابط میان این کشورها خواند و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که سطح روابط خود را با بورکینافاسو ارتقای بخشد و گروه های دوستی دو کشور درهمین کنفرانس می توانند در این خصوص اقداماتی صورت دهند.

کشورهای اسلامی در مقابل سیاست های آمریکا باید متحد شوند

همچنین در این دیدار نایب رئیس مجلس بورکینافاسو گفت: رئیس مجلس ما خیلی تمایل به شرکت در این کنفرانس داشتند اما به دلیل اینکه به تازگی و پس از فوت رئیس مجلس اسبق به این سمت رسیده اند،بسیار درگیر انجام امور بودند.

سالیفو تیموره تصریح کرد: این آرزوی کشور ما است که درحوزه های مختلف با ایران همکاری داشته باشیم بالاخص در زمینه های اقتصادی و تجاری و امیدواریم که در همین سفر به این امر دست پیدا کنیم.

وی افزود: قبل از سفر به ایران با سفیر جمهوری اسلامی در بورکینافاسو دیدار داشته و زمینه های بازگشایی سفارت بورکینافاسو در ایران را مورد بررسی قرار دادیم و امیدواریم که به زودی هیاتی از کشور ما به ایران بیاید.

نایب رئیس مجلس بورکینافاسو ضمن ابراز نگرانی از تصمیمات رئیس جمهور آمریکا، خاطرنشان کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس یکی از اقدامات خطرناک آمریکا است که باید جلوی آن گرفته شود و دراین خصوص حمایت و همدلی همه کشورهای اسلامی ضروری است.

وی تاکید کرد: ما از مواضع شما درخصوص آمریکا و اسرائیل حمایت می کنیم و امیدواریم که در این کنفرانس به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

سالیفو تیموره همچنین خواستار گسترش روابط تجاری و بازرگانی با ایران شد و افزود: هردو سال یکبار نمایشگاه بزرگی با حضور کشورهای مختلف در بورکینافاسو برگزار می شود و غرفه بزرگی به کالاهای ایرانی اختصاص دارد که مورد توجه مردم ما قرار دارد و مناسب است که چنین نمایشگاهی از کالاهای بورکینافاسو در ایران به نمایش گذاشته شود.

وی در پایان از طرف رئیس مجلس بورکینافاسو از دکتر لاریجانی برای سفر به این کشور به منظور گسترش همکاری ها دعوت به عمل آورد.