تیرانداز جوان ایران،رکورد جهان را در تفنگ ۱۰ متر رقابت های فینال شکست
تیرانداز جوان ایران،رکورد جهان را در تفنگ ۱۰ متر رقابت های فینال شکست

آرمینا صادقیان در مقدماتی ماده تفنگ ۱۰ متر رقابت های فینال فینالیست ها رکورد جهان را شکست و به فینال راه یافت.  آرمینا صادقیان تیرانداز جوان ایران در سومین روز از رقابت های فینال فینالیست های هند در مقدماتی ماده تفنگ ۱۰ متر در خط آتش قرار گرفت. او با کسب امتیاز ۴۲۲.۳ در مرحله […]

آرمینا صادقیان در مقدماتی ماده تفنگ ۱۰ متر رقابت های فینال فینالیست ها رکورد جهان را شکست و به فینال راه یافت.

 آرمینا صادقیان تیرانداز جوان ایران در سومین روز از رقابت های فینال فینالیست های هند در مقدماتی ماده تفنگ ۱۰ متر در خط آتش قرار گرفت.

او با کسب امتیاز ۴۲۲.۳ در مرحله مقدماتی به عنوان نفر نخست به فینال راه یافت و توانست رکورد جهان را در مقدناتی تفنگ ۱۰ متر جوانان بشکند.

این رکورد جهانی پیش از این در اختیار ژو یینگ چینی و با رکورد ۴۲۱.۴ بود.

او باید در فینال با نمایندگان کشورهای سنگاپور با امتیاز ۴۱۷.۳ ، صربستان ۴۱۵.۴، ، دو نماینده از چین با امتیاز ۴۱۵.۱ ، روسیه با امتیاز ۴۱۴.۱ ، آمریکا با امتیاز ۴۱۳.۸ و  نروژ با امتیاز ۴۱۲.۵  رقابت کند.

در این ماده دو نماینده از هند و جمهوری چک از رسیدن به فینال باز ماندند و  از دور رقابت‌ها حذف شدند.

فینال این ماده تا ساعتی دیگر برگزار خواهد شد.

آرمینا صادقیان، دارنده مدال برنز جام جهانی  است و به واسطه این مدال به این رقابت‌ها دعوت شده است.

مسابقات فینال فینالیست های جام های جهانی به میزبانی دهلی نو – هند و با حضور ۱۶۰ ورزشکار از ۴۵ کشور جهان برگزار می شود. ایران در این رقابت‌ها پنج نماینده دارد.

پیش از این تیم میکس تفنگ و تپانچه بادی کشورمان به ترتیب جایگاه های پنجم و ششم جهان را به خود اختصاص دادند. گلنوش سبقت اللهی هم در تپانچه ۱۰ متر در رده نهم قرار گرفت.

این رقابت ها یکم آبان آغاز و تا هشتم ادامه‌ دارد.