آمریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست ها و ایجاد ناامنی بوده است
آمریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست ها و ایجاد ناامنی بوده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: تجربه کشورهای عراق و سوریه نشان می دهد که آمریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست ها و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در این کشورها بوده است.  علی شمخانی ظهر یکشنبه در دیدار سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان با اشاره به مسیر رو به توسعه همکاری‌ دوکشور […]

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: تجربه کشورهای عراق و سوریه نشان می دهد که آمریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست ها و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در این کشورها بوده است.

 علی شمخانی ظهر یکشنبه در دیدار سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان با اشاره به مسیر رو به توسعه همکاری‌ دوکشور در حوزه‌های سیاسی امنیتی، اقتصادی ودفاعی بر تداوم تلاش مشترک دو کشور برای برقراری ثبات در مناطق مرزی میان دو کشور تاکید کرد.

وی اظهار داشت: روابط دوستانه با کشورهای همسایه اصلی ترین اولویت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان و انهدام کامل گروههای تروریستی حاضر در این کشور را هدف مشترک تهران و کابل اعلام و خاطر نشان کرد: تروریسم تکفیری که متاسفانه مورد حمایت مادی و اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه نیز قرار دارد تهدیدی عمیق برای ملت ها و کشورهای اسلامی است و تنها با همکاری و اتخاذ رویکردهای مشترک می توان با آن مقابله کرد.

شمخانی گفت: مبارزه فرهنگی با ریشه های اعتقادی و تفکرات داعش ساز، بایستی همزمان با اقدامات امنیتی و نظامی پیش برود و مسئولیت کشورهای اسلامی در این عرصه بیشتر است.

وی با اشاره به جنایات گروه های تروریستی طی سالهای گذشته در افغانستان گفت: بی شک پایان یافتن این اقدامات دردناک از سوی گروه های افراطی لازمه شکل گیری روند توسعه همه جانبه در افغانستان و بهبود وضعیت معیشتی مردم رنج کشیده این کشور می باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به افزایش ناامنی و بی ثباتی ناشی از حضور آمریکا در این کشور، ضرورت تقویت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی افغانستان برای ایفای نقش فعال در ایجادصلح و امنیت را در این کشور مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: تجربه کشورهای عراق و سوریه نشان می دهد که آمریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست ها و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در این کشورها بوده و برخی کشورهای مرتجع عربی نیز از این روند پشتیبانی مالی و تجهیزاتی کرده اند.

شمخانی اظهار داشت: مستندات متعددی وجود دارد که نشان می دهد آمریکا و هم پیمانان این کشور در مقاطع زمانی مختلف، بی شرمانه به نیروهای نظامی و امنیتی عراق و سوریه با هدف نجات تروریست ها حمله کرده اند.

سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران کشور دوست و خانه دوم ما است، گفت: در طول تاریخ دولت جمهوری اسلامی افغانستان با جمهوری اسلامی ایران روابط تاریخی، طولانی و پایداری داشته است و همواره در سخت ترین شرایط بدون هیچ توقعی در کنار مردم ما بوده است.

وزیر دفاع افغانستان خاطرنشان کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه بروز تهدید علیه ایران از خاک افغانستان توسط بیگانگان را نخواهیم داد.

وی افزود: مشترکات زبانی، فرهنگی و دینی دو کشور بستر اصلی توسعه مناسبات همه جانبه بر پایه تامین منافع مشترک است.

شاه بهرامی یادآور شد : مردم افغانستان همیشه تابع احسان و نیکی ملت بزرگ ایران بوده و هستند و هیچگاه آن را فراموش نخواهند کرد.