از کارکردهای آموزش و پرورش؛آماده ساختن جوانان کشور برای زندگی اجتماعی
از کارکردهای آموزش و پرورش؛آماده ساختن جوانان کشور برای زندگی اجتماعی

شهردار تهران در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان ماندگار البرز با تاکید بر اینکه تلاش امروز دانش‌آموزان ضمانت آینده کشور است، گفت: کاری کنید که آحاد جامعه به شما افتخار کنند. محمدعلی نجفی شهردار تهران صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد،  با ابراز خرسندی […]

شهردار

شهردار تهران در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان ماندگار البرز با تاکید بر اینکه تلاش امروز دانش‌آموزان ضمانت آینده کشور است، گفت: کاری کنید که آحاد جامعه به شما افتخار کنند.

محمدعلی نجفی شهردار تهران صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد،  با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش‌آموزان و مسئولان این دبیرستان به موضوع تقارن آغاز سال تحصیلی و ماه محرم اشاره کرد و این سال را سالی استثنایی و ویژه دانست.

نجفی گفت: مهر امسال تحت‌الشعاع آموزه‌های آموزگار آزادی و عدالت و شهادت و ایثار حضرت اباعبدالله الحسین قرار دارد و فکر می‌کنم آن آموزگار بزرگی که ۱۴ قرن پیش عدالت، مقاومت و ظلم‌ستیزی را آموخت در این سال تحصیلی نیز می‌تواند گفتار و رفتارش در برابر چشمان دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گیرد.

شهردار تهران مکتب حسینی را معدن عشق به خدا، عدالت و حقیقت دانست و گفت: مکتب حسینی مکتب استقامت است، استقامت در برابر هر نوع کژی در جامعه است. تقارن مهر با ماه محرم را به فال نیک می‌گیریم و امید است هرچه بیشتر از درس‌هایی که امام حسین به یادگار برای ما به جا گذاشته عبرت بگیریم.

نجفی قیام حسینی را قیام شور و شعور دانست و گفت: در قیام کربلا هر دو این عوامل به یادگار گذاشته شده است. امیدواریم دانش‌آموزان در سال جاری جدید فعالیت‌شان همراه با شور و شعور باشد.

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت توجه به آرامش درونی و آسایش شهروندان اشاره کرد و گفت: ایجاد آرامش درونی و آمادگی برای زندگی اجتماعی براساس تعامل و مدارا ایجاد می‌شود و یکی از کارکردهای آموزش و پرورش ایجاد آرامش درونی و آماده ساختن جوانان کشور برای زندگی اجتماعی می‌باشد که همه اینها در قیام حسینی به چشم می‌خورد.

نجفی با بیان اینکه انقلاب ما از ابتدا تحت تاثیر قیام امام حسین شکل گرفته است، گفت: بعدها در دفاع مقدس نیز بیش از هر چیز عشق به امام حسین (ع) بود که  زنان و مردان را به دفاع و خدمت به دفاع مقدس وامی‌داشت و آنچه موجب دفاع جوانان ما از حقیقت و عدالت در سوریه، لبنان و عراق و سایر نقاط دنیا می‌شود تحت تاثیر قیام امام حسین بوده و از این رو که معصوم فرمودند «کل یوم عاشورا کل ارض کربلا» که معنای گسترده‌ای در جغرافیای تاریخ داشته است.

شهردار تهران تلاش امروز دانش‌آموزان را ضامن دستیابی به کامیابی‌ها در آینده دانست و گفت: آینده کشور توسط شما دانش‌آموزان رقم می‌خورد و کاری کنید که آحاد جامعه به داشتن جوانانی مثل شما افتخار کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توجه دانش‌آموزان به سوابق فعالیت پایه‌گذاران این دبیرستان و تحصیل‌کردگان در این مدرسه پرداخت و گفت: شما دانش‌آموزان که در دبیرستان ماندگار البرز تحصیل می‌کنید توجه کنید که این دبیرستان در طول تاریخ محل تربیت بزرگانی بوده است. مرحوم دکتر مجتهدی به عنوان بنیانگذار این دبیرستان و بسیاری از نمایندگان مجلس، وزرا و بزرگان نظامی و انتظامی کشور از جمله تحصیلکردگان در این دبیرستان بوده‌اند. تاریخ این دبیرستان را مطالعه کنید و حتما در وجود شما نیز یک وزیر، نماینده مجلس و بزرگی از بزرگان کشور وجود دارد.

نجفی همچنین از دانش‌آموزان خواستار این شد که در بهبود زیست شهری کمک کنند و خود شهروندی شایسته برای کلانشهر تهران باشند و دیگران را نیز برای رعایت حقوق شهروندی تشویق کنند.

شهردار تهران افزود: در شعارهای خود اعلام کرده بودم که در ۴ سال آینده مردم باید در شهری آرام زندگی کنند و انسان‌ها شرایط معنوی و فرهنگی امعه را درک کنند و به بالندگی برسند و اینها همه در سایه برقراری آرامش در شهر می‌باشد.

وی آسایش شهروندان را نیز در گرو بهینه‌سازی حمل ونقل عمومی، مسکن مناسب و مواردی از این دست دانست.

نجفی همچنین بر ضرورت افزایش تعامل بین شهرداری تهران و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: برنامه مشترکی را با آموزش و پرورش داریم که براساس آنها طرح‌هایی اجرا شود تا دانش‌آموزان با حقوق و اخلاق شهروندی و ارائه روش‌های مناسب جهت محلات برخوردار شوند.