مرکل آماده سازش‌های دردناک برای تشکیل دولت ائتلافی است
مرکل آماده سازش‌های دردناک برای تشکیل دولت ائتلافی است

صدراعظم آلمان امروز (سه‌شنبه) گفت محافظه‌کاران او مایل به سازش‌های دردناک هستند تا توافق ائتلافی با حزب چپ‌میانه سوسیال دموکرات‌ را تحکیم کرده و آلمان را از این بن‌بست سیاسی خارج کنند.  به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیش از دور جدید مذاکرات میان حزب سوسیال دموکرات‌ با ائتلاف سیاسی دموکرات مسیحی […]

صدراعظم آلمان امروز (سه‌شنبه) گفت محافظه‌کاران او مایل به سازش‌های دردناک هستند تا توافق ائتلافی با حزب چپ‌میانه سوسیال دموکرات‌ را تحکیم کرده و آلمان را از این بن‌بست سیاسی خارج کنند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیش از دور جدید مذاکرات میان حزب سوسیال دموکرات‌ با ائتلاف سیاسی دموکرات مسیحی خود و متحدش گفت: هر کدام از ما باید سازش‌های دردناکی کند و من آماده آن هستم. اتحادیه دموکرات مسیحی من به همراه اتحادیه سوسیال مسیحی در بایرن آماده هستند تا یک برنامه چهار ساله دولت را نهایی کنند.

او افزود: زمانی شاهد نوسانات بازارهای سهام در ساعات گذشته بودیم، متوجه می‌شویم که در زمان تنش‌ آلودی هستیم و از ما به عنوان احزاب شناخته‌شده انتظار می رود تا به خاطر مردم و برقراری ثبات، دولت تشکیل دهیم.

همچنین روزنامه راینیشه پست گزارش داد، مرکل، هورست سیهوفر و مارتین شولتس، رهبران اتحادیه دموکرات مسیحی، اتحادیه سوسیال مسیحی در بایرن و حزب سوسیال دموکرات‌ امروز پس از مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت جدید بیانیه‌ای صادر می‌کنند.