سالی که نکوست، دست جز این وزراست
سالی که نکوست، دست جز این وزراست

دولت دوازدهم به روزهای تشکیل نزدیک می‌شود؛ اعضای کابینه پیشنهادی آقای رئیس‌جمهور معرفی ‌شده اند. این درحالی است که از بعد از مراسم تنفیذ، جریانات خبری با پشتیبانی رسانه‌های خارج از کشور، درصدد القای این ادعایند که  اعضای کابینه با نظرمقام معظم رهبری انتخاب می‌شوند. حال آنکه موضوع کاملا خلاف این گونه القائیات است زیرا […]

دولت دوازدهم به روزهای تشکیل نزدیک می‌شود؛ اعضای کابینه پیشنهادی آقای رئیس‌جمهور معرفی ‌شده اند. این درحالی است که از بعد از مراسم تنفیذ، جریانات خبری با پشتیبانی رسانه‌های خارج از کشور، درصدد القای این ادعایند که  اعضای کابینه با نظرمقام معظم رهبری انتخاب می‌شوند.

حال آنکه موضوع کاملا خلاف این گونه القائیات است زیرا رهبر معظم انقلاب در مراسم امسال ارتحال امام رحمت الله علیه  فرمودند : «بر طبق قانون‌اساسی، رئیس‌جمهور از امکانات بسیار گسترده‌ای در کشور برخوردار است؛ خیلی از کارها را میتوانند انجام بدهند؛ از این امکاناتی که در اختیار دارند استفاده کنند، ظرفیّت‌های داخلی را بالفعل کنند، هیچ درنگی در عمل به وعده‌هایی که به مردم داده شده‌است صورت نگیرد. مسئولین را، مسئولان بخش‌های مختلف را -حالادر دولت دوازدهم- جوری انتخاب بکنند که کارکن و فعّال و پای‌کار و توانا باشند؛ یعنی توانایی آنها بتواند کارها را ان‌شاءالله پیش ببرد. اگر خدای نکرده در بخشهای مختلف -چه اقتصادی و چه غیراقتصادی- یک بخشی از خود ناکارآمدی نشان بدهد، این به حساب ناکارآمدی نظام گذاشته خواهد شد و این بی‌انصافی است؛ نظام کارآمد است؛ بخش‌های مختلف باید بتوانند خودشان را پابه‌پای نظام پیش ببرند.»

تجربه در ادوار مختلف اینگونه نشان داده است که رویکرد کلی رهبرمعظم انقلاب در قبال دولت‌ها، رویکرد حمایتی است و ایشان بارها بر استمرار این رویکرد تأکید جدی و عملی کرده‌اند از جمله در دیدار رمضانی با مسئولان نظام و در شرایط پسا انتخابات، در تاریخ ۲۲ خرداد همین امسال مجدداً و مؤکداً فرمودند :

« همیشه از همه‌ی دولت‌ها که بر سرکار هستند حمایت میکنم؛ امروز هم همین‌جور است، بعد از این هم ان‌شاءالله تا زنده هستیم همین‌جور خواهد بود.»

این شیوه برخورد با دولتها از این روست که دولتی که عهده‌دار کار مدیریت اجرا در کشور است، بتواند به وظایف خود عمل، و از مشکلات کشور و مردم بطور کاملا صادقانه و دور از نمایش گره‌گشایی کند. و طبعا شرط تحقق این هدف، انتخاب مسئولانی است که از بُن دندان به اصول انقلاب و وظایف خود معتقد باشند و شأن خود را نوکری و خدمتگزاری به مردم بدانند و از گرایشات سیاسی بیجا و غرب گرایانه پرهیز کنند.

اساسا تأکیدات رهبری در سالهای اخیر بر حل مشکلات  مردم در معیشت  و انسجام بخشیدن به اقتصاد کشور بوده است؛  بدخواهانی که برای مردم  انگیزه ای جز تبعیت از غرب در سر ندارند، تلاش می کنند این تأکیدات را به مخالفت رهبری با دولت ترجمه کنند، در حالی‌که رویکرد رهبرمعظم انقلاب، بالاترین سطح از کمک و حمایت از دولت بوده و نتیجه تلاش برای دور نگه‌داشتن دولت از حاشیه‌ سازی ها و هدایت آن به میدان خدمت و اقدام و عمل مد توجه و نظر قرار داشته است.

حساسیت اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخاب مسئولان در همه دولت‌ها معطوف به این منطق بوده است که فلسفه وجودی مسئولان در نظام اسلامی، خدمتگزاری به مردم است و باید مسئولانی انتخاب شوند که به مسئولیت به‌عنوان فرصتی برای خدمت و جلب رضای خداوند و بندگان او بنگرند نه آنکه مسئولیت را همچون غنیمت و طعمه‌ای بدانند و آن را وسیله‌ی برای بیشتر چنگ زدن به دنیا و جلب سخط خدا و خلق او کنند.

دولتی که ریاست جمهوری اسلامی ایران به مجلس محترم معرفی نموده متاسفانه اتیکت و شفافیت لازم برای تحقق منویات رهبری را هم ندارد.

این دولت متشکل ار عناصر دست دوم دولت یازدهم است زیرا اولا این دولت نسبت به شرایط انتهایی وزرای کنونی از سن بیشتری برخوردار است و دولت پیر و فرتوت امکان به اجرا تبدیل نمودن امور کشور با منش جهادی را نداشته و اگر این افراد میتوانستند باری از دوش کشور و مردم بردارند در سمت معاونت وزرای قبلی اقدامی انجام میدادند.

لذاست که پیش بینی میشود این وزرای محترم نمدی برای این کشور طاعون زده در مدیریت نبافند و چهار سال دیگر هم ملت و مملکت تاوان پشت پرده بازی برای حمایت از ۴ درصدی ها را بپردازد.

والسلام