آقای دونالد ترامپ؛ از عصبانیت طرفی نمیبندی
آقای دونالد ترامپ؛ از عصبانیت طرفی نمیبندی

روز سه شنبه عصر بوقت نیویورک دونالد ترامپ در اجلاس سالانه سازمان ملل سخنرانی داشت و بخش اعظمی از وقت خود را به یاوه سرایی علیه کشور عزیز و انقلاب پایدار اسلامی پرداخت . رییس‌جمهور بی شخصیت و دروغ گوی آمریکا روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل، از حکومت ایران […]

ترامپ

روز سه شنبه عصر بوقت نیویورک دونالد ترامپ در اجلاس سالانه سازمان ملل سخنرانی داشت و بخش اعظمی از وقت خود را به یاوه سرایی علیه کشور عزیز و انقلاب پایدار اسلامی پرداخت . رییس‌جمهور بی شخصیت و دروغ گوی آمریکا روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل، از حکومت ایران به عنوان یک کشور «یاغی» نام برد که به گفته وی، سرمایه‌های این کشور را صرف «خشونت» در کشورهای منطقه می‌کند.

دونالد ترامپ به اصطلاح از جامعه بین‌المللی خواست تا به گفته وی، با اقدامات «بی‌ثبات‌کننده رژیم» ایران مقابله کنند. وی در آغاز سخنرانی خود اظهار داشت: «حکومت ایران، یک کشورِ به لحاظ تاریخی غنی و ثروتمند را به کشوری یاغی با اقتصادی نحیف بدل کرده است. کشوری که اکنون صادرات آن فقط خشونت و خونریزی شده است». رییس‌جمهوری آمریکا در یاوه سرایی خود که عصبیت از شکست کامل داعش در آن موج میزد افزود: «حکومت ایران سرمایه این کشور را خرج گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس می‌کند. این در حالی است که این ثروت متعلق به مردم ایران است که در سوریه و یمن هزینه می‌شود».همین جا باید یادآور شویم که  این گونه سخن گفتن دقیقا همان عبارتهایی است که در سال ۸۸ از زبان امثال عبدالله نوری ها  شنیده ایم.

دونالد ترامپ با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و شش مثلا قدرت جهانی به عنوان «یک توافق بد» تاکید کرد که آمریکا هرگز در قرارداد یک‌طرفه‌ای که هیچ سودی برای این کشور نداشته باشد، باقی نخواهد ماند. و به صراحت نشان داد سرنوشتی برای برجام که سودش به جیب اروپا برود و آمریکا توسط اروپا خصوصا انگلیس دور خورده باشد قائل نیست. وی در ادامه با تاکید بر این نکته که این توافق «بدترین توافق» یک طرفه‌ای است که آمریکا تاکنون امضاء کرده است، این توافق را «مایه شرمساری آمریکا» خواند. رییس‌جمهور افسار بریده آمریکا تاکید میکرد، «صریح بگویم، این توافق یک شرمساری برای ایالات متحده است، و فکر نمی‌کنم که از آخر آن خبر داشته باشید». ترامپ عصبانی از توان به زانو در آوردن امریکا افزود: «باور کنید. این فرصتی برای کل جهان است تا برای درخواست از حکومت ایران به ما ملحق شوند که به مرگ و ویرانی پایان دهد». و طبعا مرگ داعش منظور ترامپ است والا او هرگز از شهادت مدافعان حرم ککش هم نمیگزید. دونالد ترامپ از کوره در رفته و به سیم آخر زده در ادامه اراجیف خود اظهار نگرانی خود را از مصارف هزینه و دارایی در ایران ، حکومت جمهوری اسلامی را رژیمی «بی محابا» خواند که سرمایه‌های کشور را هزینه‌ی به گفته‌ی او «جنایتکارانی» چون بشار اسد می کند. او تاکید کرد که ایران باید به حمایت از تروریسم پایان دهد. دونالد ترامپ همچنین گفت: «وقتش رسیده کشورها با کشور دیگری مقابله کنند، رهبران ایران یک دیکتاتوری با سرپوش دموکراسی به نمایش گذاشتند.» او ادامه داد: «ما نمی توانیم اجازه دهیم یک رژیم جنایتکار مثل ایران ادامه حیات دهد.» ترامپ خطاب به رهبران جهان گفت: «از دولت و رژیم ایران همه بخواهیم که دنبال مرگ و خشونت نرود. دولت ایران باید حمایتش از تروریسم را متوقف کند و به حقوق مردمش احترام گذارد. مردم ایران به دنبال تغییر هستند.» رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «حکومت ایران جلوی دسترسی ایرانیان به اینترنت را می‌گیرد و معترضان را به زندان می‌اندازد، اما روزی فرا می رسد که مردم به ریشه‌های اصیل خود باز می‌گردند، جایی که ایرانیان خوشحال باشند و رو به پیشرفت بروند.» وقتی محور های با اهمیت سخنان ترامپ را بر میشمارم حاصل جالبی پدیدار میشود.

اولاً از ماندگاری بشار اسد عصبانی است.

ثانیاً از موفقیت ایران در سوریه و عراق بغض کرده است

ثالثا داعش را فراموش کرده و به عزای داعش نشسته

رابعا آچمز و دست و پا بسته از اینکه در مقابل ملت ایران هیچ غلطی نمیتواند بکند، به جیغ کشیدن افتاده

خامساً اصل دعوای او با مانیست و بیش از ما با اروپا سخن میگوید که سهم امریکا از برجام چیست؟

سادساً معلوم میشود آنها اینتر نت را ابزار سیاسی میدانند.

سابعاً افشاء شد که برجام هدفی جز چاپیدن از ملت ایران ندارد.

ثامناً باید در این شرایط ملاحظه او را بکنیم و الا سکته میکند.

والسلام

حمیدرضا نقاشیان