سقوط روپیه هند/واردات طلای دهلی جهش کرد
سقوط روپیه هند/واردات طلای دهلی جهش کرد

با سقوط ارز روپیه، برای اولین بار در ۷ ماه گذشته واردات طلای هند افزایش یافت.  به نقل از راشاتودی، با سقوط ارز روپیه، برای اولین بار در ۷ ماه گذشته، واردات طلای هند افزایش یافت؛ این درحالی صورت می‌گیرد که تاجران طلا با استفاده از  افت قیمت‌های طلا و افزایش تقاضا در آستانه برگزاری نمایشگاه جواهرات […]

با سقوط ارز روپیه، برای اولین بار در ۷ ماه گذشته واردات طلای هند افزایش یافت.

 به نقل از راشاتودی، با سقوط ارز روپیه، برای اولین بار در ۷ ماه گذشته، واردات طلای هند افزایش یافت؛ این درحالی صورت می‌گیرد که تاجران طلا با استفاده از  افت قیمت‌های طلا و افزایش تقاضا در آستانه برگزاری نمایشگاه جواهرات هند، ذخایر خود را تجدید می‌کنند.

طبق داده‌های اعلام شده توسط مشاور فلزات گرانبها، جی‌اف‌ام‌اس، خرید طلای هند در ماه جولای با ۴۴.۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۷۵ تن رسیده است.

این رشد خرید می‌تواند باعث شود قیمت‌های جهانی که این هفته به پایین‌ترین نرخ ۱۸ ماهه خود رسیده‌اند، بالاتر بروند.
هرچند رشد واردات طلا توسط دومین خریدار بزرگ این فلز قیمتی در جهان، می‌تواند باعث بیشتر شدن کسری تجاری هند شده و باعث تسریع روند تضعیف ارز این کشور شود.

روز دوشنبه نرخ برابری روپیه با دلار به پایین‌ترین رکورد تاریخ خود رسید و از ۷۰ هم فراتر رفت.

کامرون الکساندر، تحلیل‌گر جی‌اف‌ام‌اس، به رویترز گفت: افزایش اخیر ذخایر طلای هند به علت پایین آمدن قیمت‌ها پیش از نمایشگاه جواهرات و پیش‌بینی افت نرخ برابری روپیه تا ۷۱ و بالاتر از آن، بوده است.

در نمایشگاه بین‌المللی جواهرات هند، که هفته گذشته در مرکز نمایشگاه‌های بمبئی افتتاح شد، ۱۳۰۰ تاجر، جواهرات خود را به نمایش گذاشتند و ۴۰ هزار بازدیدکننده از ۸۰ کشور جهان از آن دیدن کردند.

طبق داده‌های انجمن جهانی طلا که در اوایل این ماه منتشر شد، تقاضای طلا در هند، پس از افت ۶ درصدی در دوره ژانویه تا جون، در نیمه دوم ۲۰۱۸، بهبود خواهد یافت.

انتظار می‌رود در ماه آگوست واردات طلا، به علت نزدیک شدن به فصل فستیوال‌های هندی و به اوج رسیدن تقاضا، قدرتمند باقی بماند.