سناریوی شکست اطلاعاتی اسرائیل!
سناریوی شکست اطلاعاتی اسرائیل!

اواخر خرداد ماه ۱۳۹۷ شبکه های خبری و روزنامه های رژیم صهیونیستی سناریوی همزمانی را با رنگ و اب خبری استثنائی منتشر کردند که نشان میدهد «دکترگونن سکو» وزیر سابق انرژی این رژیم اشغالگر برای ایران و علیه رژیم صهیونیستی جاسوسی میکرده است. دکتر گونن سکو بنا به نقل از روزنامه ها و کانالهای خبری […]

اواخر خرداد ماه ۱۳۹۷ شبکه های خبری و روزنامه های رژیم صهیونیستی سناریوی همزمانی را با رنگ و اب خبری استثنائی منتشر کردند که نشان میدهد «دکترگونن سکو» وزیر سابق انرژی این رژیم اشغالگر برای ایران و علیه رژیم صهیونیستی جاسوسی میکرده است. دکتر گونن سکو بنا به نقل از روزنامه ها و کانالهای خبری و شبکه های تلویزیونی این رژیم سال ۱۹۵۶ در فلسطین اشغالی به دنیا آمد و در دهه ۱۹۹۰، زمانی که جوانی ۳۵ ساله بود، پس از رسیدن به درجه سروانی در ارتش رژیم صهیونیستی به خواست خود از ارتش این رژیم منفک شد وبه عنوان یکی از جوان‌ترین اعضای کنست انتخاب و در کمیته اقتصاد این مجلس مشغول به کار شد. رأی او در کنست (مجلس رژیم اشغالگر)در سال ۱۹۹۵ برای انعقاد پیمان اسلوی ۲ بسیار تاثیر گذار تلقی میشد.

دکتر گونن سگو در سال ۱۹۹۵ میلادی از طریق انتخاب و پیشنهاد حزب در کابینه اسحاق رابین  تصدی وزارت انرژی و زیرساخت رژیم صهیونیستی را به عهده گرفت.

وی پس از اعدام انقلابی اسحاق رابین و تشکیل کابینه توسط شیمون پرز بعنوان همکار نزدیک با شیمون پرز در سِمت  وزارت انرژی ادامه حیات سیاسی داد.

دکترگونن سگو بعد از دوره همکاری خود با شیمون پرز به امر تجارت مشغول پرداخت . در امر تجارت دست به اقدامات خطرناکی زد که نشان میدهد تاجر موفقی نبوده است زیرا در ماه آوریل سال ۲۰۰۴ به اتهام قاچاق ۳۲ هزار عدد قرص اکستازی که با پاسپورت سیاسی دستکاری شده و بی اعتبار از هلند به درون سرزمین‌های اشغالی حمل میکرد دستگیر شد و به جرم جعل سند (تمدید پاسپورت دیپلماتیک سابق با مداد برای فرار از تفتیش در فرودگاه آمستردام) و اقدام به قاچاق مواد مخدر، به پنج سال زندان محکوم شد.او دوسال زندانی کشید و سه سال  مدت محکومیتش را به خاطر «رفتار مناسب» به او بخشیدند ودر سال ۲۰۰۷ در زمان آزاد شدن از زندان مجوز پزشکی او را بدلیل سوء استفاده از مدرک تحصیلی باطل  و او دیگر اجازه فعالیت پزشکی نداشت لذا تصمیم گرفت به یک کشور آفریقایی «نیجریه » مهاجرت نموده و در ان کشور به طبابت بپردازد.دکتر گوتن سگو در این کشور آفریقایی  پزشک دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی در پایتخت نیجریه «آبوجا» و همین‌طور صهیونیست‌هایی شد که در این شهر سکونت داشتند گردید و به خاطر نجات جان یکی از اعضای گارد امنیتی رژیم صهیونیستی یک تقدیرنامه رسمی از وزارت خارجه این رژیم دریافت کرد لاکن  در سال ۲۰۱۶ از وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی درخواست صدور مجوز پزشکی نمود تا بتواند در فلسطین اشغالی به طبابت بپردازد، با درخواست وی موافقت نگردید و معلوم میشود رفتار وی زیر نظر بوده است. دکتر گونن سکو در مصاحبه ای اظهار نموده که :  «من تصمیم گرفته‌ام به اسرائیل برنگردم مگر آن‌که بتوانم با سَری بالا به عنوان «دکتر گونن سگو» با مجوز کار، برگردم… نه به عنوان «گونن سگو، مجرم سابق» .

وی حدود یک ماه پیش از دست‌گیری (ماه می سال ۲۰۱۸) نیجریه را به مقصد گینه استوایی (یک کشور آفریقایی دیگر) ترک کرد، اما گینه به دلیل سوءسابقه از پذیرش او در خاکش امتناع ورزید.

پلیس رژیم صهیونیستی  بعد از اطلاع از پذیرفته نشدن وی در گینه از مقامات گینه درخواست نموده تا او را به فلسطین اشغالی برگردانند و ودر تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ (جمعه، ۲۵ خرداد ۹۷) سناریوی  جدیدی در تشریح شرایط زندگی دکتر گونن سکو بعنوان جاسوس و همکاری با مامورین جمهوری اسلامی در سفارت ایران در ابوجا آغاز گردید.

مقامات رژیم صهیونیستی، سناریوی تبلیغاتی با عنوان جاسوسی « دکتر گونن سگو وزیر انرژی اسبق رژیم صهیونیستی »را ننگ بزرگی برای اسرائیل و با تیتر ها و عناوین «یک کودتای اطلاعاتی» به نفع تهران توصیف می‌کنند. اینکه رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دشمن خود را جمهوری اسلامی ایران قلمداد میکند و ساختن چنین سناریوهایی صرف نظر از اینکه نوعی اعتراف به شکست اطلاعاتی است لاکن میتواند مورد بهره برداری و مظلوم نمایی در حوزه لابی گری این رژیم در کشورهای دیگر از روسیه و چین گرفته تا اروپا و امریکا واقع شود، از این رژیم هرگز بعید نیست.

فراموش نکنیم که این رژیم متهم درجه اول جریان ۱۱ سپتامبر و فروپاشی برجهای دوقلو در نیویورک است و با چنین سابقه ای دست زدن به ایجاد امثال این سناریوهایی برای مطرح شدن و دستاویز خبری واقع نمودن نظام جمهوری اسلامی اساسا بعید نمی باشد چرا که نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم بارها ایران را دشمن شماره یک و بزرگ‌ترین تهدید برای رژیم صهیونیستی معرفی کرده است و بسیار طبیعی است که برای متهم نمودن ایران دست به هرکاری بزند. ادعا میشود محکومیت جاسوسی برای دکتر گوتن سکو ثابت گردیده و دادگاه رژیم صهیونیستی، سگو را به جاسوسی علیه این رژیم و دادن اطلاعات به دشمن متهم کرده و نتیجه تحقیقات شین‌بت و پلیس رژیم صهیونیستی  حاکی است که سگو در نیجریه توسط سازمانهای اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران به خدمت گرفته شده و از آن زمان به عنوان جاسوس برای تهران کار میکرده است. شین‌بت و پلیس در یک همکاری مشترک هم‌چنین ادعا کرده اند که اوبه جاسوسی برای ایران اعتراف کرده و از سال ۲۰۱۲ با برخی عناصر ایرانی در سفارت ایران در نیجریه ارتباط برقرار کرده و حتی بعدها دو بار هم با مسئولان خود درون خاک ایران ملاقاتهایی داشته است. در اظهارات خبری و لابلای سناریوی مطرح شده اینگونه عنوان میشود که ایرانی‌ها به بهانه درمان فرزندان دیپلمات‌هایشان در سفارت نیجریه، دکتر گونن  سگو را به سفارت دعوت نموده بودند و زمینه همکاری و به خدمت گرفته شدن وی از آن زمان فراهم گردیده است!!! الله اعلم بالامور. والسلام .

حمید رضا نقاشیان