سهام آسیایی افت کردند
سهام آسیایی افت کردند

سرمایه‌گذاران نگران این هستند که افزایش تنش‌های تجاری، به اقتصاد جهانی آسیب بزند؛ به همین دلیل، سهام آسیایی افت کردند و اوراق قرضه دولتی، تقاضای بالای سرمایه‌گذاری امن را به خود جذب کرد. به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه درحالی که سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتری نگران این هستند که افزایش تنش‌های تجاری به اقتصاد جهانی […]

سرمایه‌گذاران نگران این هستند که افزایش تنش‌های تجاری، به اقتصاد جهانی آسیب بزند؛ به همین دلیل، سهام آسیایی افت کردند و اوراق قرضه دولتی، تقاضای بالای سرمایه‌گذاری امن را به خود جذب کرد.

به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه درحالی که سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتری نگران این هستند که افزایش تنش‌های تجاری به اقتصاد جهانی آسیب بزند، سهام آسیایی افت کرد و اوراق قرضه دولتی، تقاضای بالای سرمایه‌گذاری امن را به خود جذب کرد.

تاجران پیش‌بینی می‌کنند سهام اروپا در مقادیر بهتری باز شوند. انتظار می‌رود فوتسی انگلیس بدون تغییر باز شود، داکس آلمان ۰.۳ درصد و کاک فرانسه ۰.۲۵ درصد بالاتر از شوند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی ۰.۱۳ درصد افت کرد.

بازارهای آسیایی جهت‌گیری خود را از بازارهای وال‌استریت به دست آوردند که برای سومین جلسه متوالی افت کرد. این در حالی صورت می‌گیرد که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ به دنبال وضع تعرفه‌هایی جدید بر چین است که این وحشت از یک جنگ تجاری را تشدید می‌کند.

شیائ. مینجی، اقتصاددان ارشد امور چین در شرکت اوراق اس‌ام‌بی‌سی نیکو در توکیو، می‌گوید: درحالی که امکان این وجود دارد که همین حالا مقامات آمریکایی و چینی در پشت پرده در تلاش برای جلوگیری از این وضعیت در حال مذاکره باشند، تا زمانی که به نظر برسد رییس‌جمهور ترامپ به راه خود ادامه خواهد داد، بازارها نگران باقی خواهند ماند.

پیشتاز بازندگان در شاخص داوجونز، سهام شرکت بوئینگ بود که به نظر می‌رسد آسیب‌پذیری بالایی نسبت به تلافی تعرفه‌ها از سوی متحدان آمریکا داشته باشد. سهام این شرکت سقوط کرد و ۲.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

سهام شانگهای ۰.۳ درصد افت کرد. در هنگ‌کنگ شاخص هانگ‌سنگ بدون تغییر ماند و سهام استرالیایی ۰.۲۵ درصد افت کردند.

نیکی۲۲۵ ژاپن ضررهای اولیه را جبران کرد و ۰.۱۲ درصد بالا آمد.