سهام آسیایی در معاملات امروز بخشی از سود خود را از دست داد
سهام آسیایی در معاملات امروز بخشی از سود خود را از دست داد

اضطراب به وجود آمده در سرمایه‌گذاران به دنبال سقوط‌ شدید بازار سهام آمریکا در بامداد روز سه شنبه، تشدید شد و سهام آسیایی در معاملات امروز بخشی از سود خود را از دست داد. به نقل از رویترز، درحالی‌که اضطراب به وجود آمده در سرمایه‌گذاران به دنبال سقوط‌های شدید بازارهای سهام جهان در چند روز […]

اضطراب به وجود آمده در سرمایه‌گذاران به دنبال سقوط‌ شدید بازار سهام آمریکا در بامداد روز سه شنبه، تشدید شد و سهام آسیایی در معاملات امروز بخشی از سود خود را از دست داد.

به نقل از رویترز، درحالی‌که اضطراب به وجود آمده در سرمایه‌گذاران به دنبال سقوط‌های شدید بازارهای سهام جهان در چند روز گذشته، با سقوط بامداد سه شنبه بازار سهام آمریکا تشدید شد، سهام آسیایی در معاملات امروز(چهارشنبه) بخشی از سود خود را از دست دادند.

درحالی‌که بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که هجوم به فروش سهام تحت اضطراب و نگرانی، دیگر به پایان رسیده است، و همین، اجازه داد که نوسانات اندکی فروکش کنند، اما همچنان چشم‌انداز سفت‌وسخت‌تر شدن شرایط مالی در جهان، چالشی برای بلندمدت محسوب می‌شود.

تام کنی، استراتژیست ارشد ای‌ان‌زی، می‌گوید: اگر ما به برخی از دلایل و محرک‌های نوسانات اخیر نگاهی بی‌اندازیم (اصلاح طبیعی قیمت‌ها و هجوم به فروش سهام)، هیچ‌کدام از این عوامل در دوره بلندمدت نوسانات شدید شرکت نخواهند داشت.

او ادامه داد: احتمالا این اصلاح قیمت یک پیشرفت برای سلامت بازار خواهد بود و منعکس‌کننده چشم‌انداز اقتصاد کلان نیست.

سرمایه‌گذاران جهت‌گیری امروز خود را از بهبود دیرهنگام حرکت قیمت سهام آمریکا(در معاملات بامداد امروز) در بازار دیشب به دست آوردند، هرچند بسیاری همچنان نگاه نگران خود را به شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰، دوخته بودند که امروز در معاملات آسیایی ۰.۳ درصد افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی که در اوایل معاملات آسیایی امروز تا ۲ درصد جهش کرده بود، با از دست دادن بیشتر سود خود ۰.۸ درصد بالاتر از میزان بسته شده دیروز، به کار خود پایان داد.

نیکی ژاپن هم پایان معاملات امروز را با افت سپری کرد اما با این حال ۱.۶ درصد نسبت به مقدار بسته شده دیروز بالاتر بسته شد.

سی‌اس‌آی ۳۰۰ که شاخص غول‌های تکنولوژی چینی است، بیش از ۱ درصد سقوط کرد و کوسپی کره‌جنوبی همچنان در منطقه قرمز (ضرردهی) باقی ماند.